رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گمیشان در همین پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای کاروان افزون بر 40 نفر بوده که همزمان با 14 اسفند سالروز تاسیس این نهاد به مشهد مقدس اعزام و در مدت چهار روز مهمان آستان قدس رضوی خواهند بود.
عباس عباسی اظهار داشت: همچنین در دی ماه امسال یک کاروان 40 نفره از زنان اهل سنت با حمایت کمیته امداد به سفر زیارتی مشهد اعزام شدند.
به گزارش ایرنا از گذشته‌ تاکنون، برخی جوانان ترکمن پس از برگزاری جشن عروسی به امید استحکام پایه‌های زندگی مشترک به زیارت امام رضا (ع) یا به تعبیر خودشان 'قزل امام' می روند.
از دیگر آداب و رسوم ترکمن های استان گلستان کنار گذاشتن بخشی از درآمد کشاورزی برای زیارت امام رضا (ع) است، آنها این کار را خوش یُمن و باعث افزایش روزی خود در سال بعد می دانند.
ریشه ارادت این قوم به امام هشتم (ع) از آنجا ناشی می شود که ابوحنیفه نعمان بن ثابت پایه گذار مذهب حنفی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) بود و ترکمن ها ارادت ویژه ای نسبت به ایشان دارند و این ارادت باعث شد تا به امام رضا (ع) نیز عشق ورزیده و رهرو ایشان باشند.
رییس کمیته امداد گمیشان در ادامه به برگزاری جشن احسان و نیکوکاری و جمع آوری کمک برای دانش آموزان و خانواده های محروم در آستانه سال نو نیز اشاره کرد و افزود: هفت پایگاه ثابت و سیار و یک مرکز نیکوکاری در خواجه نفس از توابع این شهرستان دریافت کمک ها و هدایای نقدی و غیرنقدی مردم منطقه را برعهده دارند.
کمیته امداد گمیشان یک هزار و 900 خانوار با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و 808 نفر را زیر پوشش خدمات حمایتی خود دارد.
گمیشان با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع بوده و بیشتر ساکنین آن را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.
7333/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.