دکتر منصور خوجملی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: غرس نهال تاکنون در 35 مرکز درمانی و بهداشتی انجام شده و در بقیه مراکز باقی مانده مراوه تپه نیز در روزهای آینده نهال کاشته می شود.
وی با بیان اینکه مراوه تپه پنج پایگاه اورژانس 115، هفت مرکز درمانی و 38 خانه بهداشت دارد، افزود: نهال های غرس شده از درختان مثمر و غیرمثمر و شامل گونه های توت، انار، انجیر، عناب، اقاقیا، پالونیا، گلابی، گیلاس، زردآلو و سرو ناز شیرازی هستند.
دکتر خوجملی اضافه کرد: نهال های تهیه شده با نظر کارشناسان حوزه باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی و متناسب با اقلیم آب و هوایی مراوه تپه انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: برای رشد نهال ها در هنگام کاشت از اسید هیومیک برای کاهش شوری و بهبود خاک و نیز از کود حیوانی استفاده می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه همچنین اضافه کرد: در مراسم کاشت نهال ها در خانه های بهداشت که چند روز پیش به صورت نمادین انجام شدف مدیرکل منابع طبیعی گلستان و نیز فرماندار و برخی مسئولان این شهرستان حضور داشتند.
دکتر خوجملی گفت: معتقدیم که رعایت مسائل بهداشتی در کنار داشتن فضای سبز و محیط زیست پاکیزه به ارتقای سلامت جامعه بشری کمک می کند.
شهرستان مراوه تپه افزون بر 60 هزار نفر جمعیت دارد و مناطق محروم و مرزی استان گلستان محسوب می شود.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.