سید علی میرقاسم پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت چهار هزار و 500 نفری در نظر گرفته شده برای استان پیش بینی می شود اولویت های بعد از بهمن 85 نیز بتوانند برای نام نویسی و اعزام اقدام کنند.
به گفته وی، گلستانی های دارای فیش های ودیعه حج تمتع تا پایان اسفند 86 حدود 34 هزار و 500 نفر هستند.
وی همچنین سرانه ارزی هر حاجی را سه هزار و 100 تا سه هزار و 300 دلار دانست و اضافه کرد: نرخ هر دلار برای حاجیان 70 هزار ریال در نظر گرفته شده و براساس آن هزینه هر حاجی سال 98 بین 220 تا 250 میلیون ریال خواهد بود.
مدیر حج و زیارت گلستان یادآور شد: سود ودیعه گذاری اولیه این حاجیان حدود 40 میلیون ریال بوده و مابقی در 2 قسط از آنان دریافت می شود.
وی افزود که براساس اطلاعیه سازمان حج و زیارت، دارندگان فیش های حج تا 30 بهمن 85 که کار پیش ثبت نام اولیه و تکمیل اطلاعات خود را حدود 3 ماه قبل انجام داده اند، در اولویت نام نویسی نهایی قرار داشته و باید با حضور در دفاتر کارگزاری حج نام نویسی نهایی را به سرانجام برسانند.
طبق اطلاعیه این سازمان کلیه واجدین شرایط از روز جمعه 10 اسفند تا 15 این ماه مهلت نام نویسی دارند که باید مدارک لازم از جمله اصل فیش بانکی ودیعه به مبلغ 10 میلیون ریال و گذرنامه معتبر تا 15 بهمن سال آینده را به همراه داشته باشند.
همچنین به دارندگان قبوض ودیعه گذاری در اولویت اعزام به حج سال آینده که تاکنون نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir اقدام نکرده اند توصیه شده که تا قبل از فرآیند ثبت‌نام در کاروان ها، اطلاعات خود را در سامانه یاد شده، تکمیل و به روزرسانی کنند.
میرقاسم پور یادآور شد: چنانچه با نام نویسی افراد در اولویت ظرفیت کاروان های کشور تکمیل نشود، اولویت های بعدی نام نویسی نهایی می شوند.
وی همچنین گفت: کسانی که خواهان درج تغییراتی در اطلاعات زمان پیش ثبت نام و تکمیل آن بوده، تنها تا ساعت 10روز جمعه 10 اسفند فرصت ویرایش دارند.
اعزام حاجیان دارای قبوض ودیعه تا 30 بهمن 85 ، اوایل تابستان سال آینده است.
3014/1648/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.