ابوطالب قزلسفلو دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: به دلیل نبود ردیف بودجه مستقل برای فراهم شدن امکانات گردشگری در پارک های جنگلی از جمله النگدره، بخشی از این مناطق برای بهره برداری در اختیار شهرداری قرار گرفته و به صورت خودگردان اداره می شود.
وی بیان کرد: مطابق قانون، شهرداری مجاز است با کمک گرفتن از بخش خصوصی زیرساخت های لازم را در مناطق جنگلی مهیا و در قبال آن از گردشگران پول دریافت کند.
به گفته وی در زمان حاضر مناطق جنگلی فراوانی در کشور مانند تنگه مینودشت با دریافت وجه از مسافران برای تامین هزینه نگهداری و ایجاد زیرساخت های گردشگری اداره می شود.
به گزارش ایرنا؛ اداره کل منابع طبیعی استان گلستان مدیریت و بهره برداری 185 هکتار از محدوده پارک جنگلی النگدره را در سال 1391 به شهرداری گرگان واگذار کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفتگو با ایرنا ادامه داد: النگدره تاکنون با درآمدهای داخلی شهرداری و بدون دریافت عوارض اداره می شد اما مسوولان این نهاد برای پایداری در ارایه خدمات و فراهم کردن زیرساخت ها تصمیم به تعیین مبلغی برای ورود گردشگران گرفته اند که در صورت ارایه خدمات متناسب و ایجاد زیرساخت های جدید منع قانونی ندارد.
گفتنی است چندی قبل معاون وزیر جهادکشاورزی آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری جنگل ها به سرمایه‌گذاران در راستای حفظ و حراست از آن و توسعه گردشگری را اعلام کرد.
خلیل آقایی اظهار داشت: ایران از اراضی ملی و جنگل‌های طبیعی زیادی برخوردار است و حفظ و حراست از آن تنها با امکانات دولتی بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا شورای شهر گرگان در نشست هفته گذشته خود واگذاری مدیریت کمپ بوستان النگدره به بخش خصوصی برای دریافت عوارض از مردم را تصویب کرد.
بر این اساس شهروندان گرگان و مسافران عوارض و بهای خدمات مصوب را برای استفاده از امکاناتی همچون آلاچیق، سکوی بتنی، سرویس بهداشتی و نصب چادر مسافرتی پرداخت می کنند.
در همین پیوند فرماندار گرگان به عنوان دستگاهی که باید مصوبه شورای شهر را تایید کند بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی موضوع تاکید کرد.
ابوالقاسم صفوی گفت: دریافت پول از مسافران در مناطق گردشگری مانند النگدره مستلزم فراهم آوردن امکانات بیشتر، جذاب و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رغبت در پرداخت هزینه توسط مردم است.
النگدره در جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر جاده ناهار خوران با آب و هوایی کم ‌نظیر که حداقل 10 درجه خنک‌تر از نقاط شهری و پرجمعیت است، یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری ایران و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور مکانی جذاب برای شهروندان و مسافران بویژه در تعطیلات به‌ شمار می‌رود.
النگدره در دامنه جنگل‌های انبوه شمالی از پوشش درختان جنگلی نظیر توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید و شیردار برخوردار است.
6204/3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.