رضا صفری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جاجا، خمیران و کردعلیا سه روستا مقصد گردشگری این شهرستان است که طرح هادی این روستاها به روستای گردشگری بازنگری و فرآیند اخذ مصوبه دولت برای ثبت روستای گردشگری در حال انجام است.
وی افزود: روستای جاجا مصوبه دولت مبنی بر روستای گردشگری و تاریخی را کسب کرده و مابقی روستاها در حال انجام فرآیند اداری برای اخذ این مصوبه هستند.
صفری افزود: این شرکت های تعاونی در روستاهای گردشگری شهرستان تیران و کرون با حضور معتمدان وشورای اسلامی روستا تشکیل شده تا اینکه برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری این روستاها را انجام دهند.
وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون سالانه مقصد بیش از 10 هزار گردشگر است، تصریح کرد: توسعه زیر ساخت های گردشگری در شهرستان تیران و کرون منجر به افزایش جمعیت گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان خواهد شد.
صفری با اشاره به اینکه در گذشته توسعه گردشگری و بوم گردی در شهرستان تیران و کرون مغفول مانده است،تصریح کرد: راه اندازی شرکت تعاونی گردشگری و سرمایه گذاری دهیاری ها برای توسعه زیرساخت های گردشگری در روستاها منجر به افزایش گردشگر در این شهرستان در چهار سال گذشته شده و با تداوم این مسیر شهرستان تیران و کرون از مهمترین مقاصد گردشگری کشور خواهد بود.
وی وجود ظرفیت های تاریخی، موقعیت جغرافیایی و موقعیت گردشگری طبیعی در شهرستان تیران و کرون را از شاخص های مهم برای رونق این صنعت خواند و یادآوری کرد: در شهر و روستاها جانمایی پروژه های گردشگری مانند احداث سفره خانه، هتل و فروشگاه صنایع دستی انجام شده و به سرمایه گذاران معرفی می شود.
بخشدار تیران و کرون خاطرنشان ساخت: برای حمایت از صنعت گردشگری قیمت اخذ پروانه و عوارض شهرداری و دهیاری ها در اجرای پروژه های عمرانی کاهش داده می شود.
شهرستان تیران و کرون از جنوب غربی به استان چهارمحال بختیاری و از شرق و شمال به شهرستان نجف‌آباد، از غرب به فریدن و چادگان و از جنوب به شهرستان لنجان محدود می‌ شود و دارای هوایی به نسبت معتدل و زمستان‌ های سرد و دارای سه شهر و 40 روستا است.
این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی سالانه میزبان هزاران گردشگر و یک میلیون تردد است.
روستاهای تاریخی تیران و کرون در مسیر گرشگران قرار گرفته اند که هر کدام دارای جلوه هایی خاص هستند که قلعه تاریخی، حمام، مسجد و خانه‌های قدیمی روستای جاجا نمونه ای از این ظرفیت گردشگری است.
روستای کرد علیا یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری شهرستان است که چشمه شاهی، قبرستان ارامنه و دست کن ها و شهرزیرزمینی در دل این روستا نهفته شده است.
شهرستان تیران و کرون با 15 اثرملی تاریخی و سابقه ای بیش از 6 هزار سال در غرب استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.