سعید حسن پور امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: عرضه گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم 115 هزار ریال در گلستان کماکان ادامه خواهد داشت.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان دست کم 10 درصد گوشت مرغ کشور در این استان تولید می شود.
این گزارش حاکیست اکنون روزانه 450 تن گوشت گرم مرغ در گلستان تولید می شود که بیش از 300 تن آن فقط به مقصد تهران بارگیری می شود.
30 درصد نیاز مرغ بازار تهران از سوی تولید کنندگان استان گلستان انجام می شود.
در همین پیوند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که با جوجه ریزی صورت گرفته در مرغداری های استان خللی در خصوص تامین گوشت مرغ حتی برای ماه های آینده وجود ندارد.
عبدالغفار تخله از مردم گلستان خواست؛ به اندازه مصرف و نیاز خود گوشت مرغ را تهیه کرده و از خرید غیرمتعارف و ذخیره خودداری کنند.
طی روزهای اخیر برخی اهالی گلستان از کمبود عرضه مرغ در فروشگاه های این استان گلایه دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین از پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان تقاضا کرد که از نگه داشتن مرغ زنده در سالن های مرغداری و انباشت آن خودداری کنند چراکه با برنامه ریزی صورت گرفته و افزایش عرضه احتمال افت قیمت در آستانه سال نو و زیان به تولیدکنندگان وجود دارد.
طبق گزارش دامپزشکی گلستان در این استان یک هزار و 31 واحد پرورش مرغ گوشتی با جوجه ریزی هر دوره هفت میلیون و 500 هزار قطعه وجود دارد ضمن اینکه ظرفیت اسمی روزانه ذبح 13 کشتارگاه مرغ موجود در منطقه 336 هزار قطعه است که کاهش یا افزایش عرضه آن متناسب با نیاز بازار صورت می گیرد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.