منصور فرشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش های سال زراعی جاری گنبدکاووس نسبت به دوره بلندمدت 25 ساله نیز 58 درصد افزایش داشته است.
وی با یادآوری بارش های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در گنبدکاووس اضافه کرد: در آن دو روز از سه تا 55 میلی متر در نقاط مختلف این شهرستان باران بارید.
فرشاد گفت: کمترین میزان بارش در روزهای یاد شده هفته جاری مربوط به روستای مرزی خیرخوجه با سه میلی متر و بیشترین بارش نیز مربوط به روستای کاکا از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس به مقدار 55 میلی متر بود.
وی تصریح کرد: میزان بارش درمدت یاد شده در شهر گنبدکاووس 53.6 میلی متر، در روستای آق آباد 49.8 میلی متر و در شهر مرزی اینچه برون نیز 8.9 میلی متر بود.
به گفته رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس، میزان بارش های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در برخی روستاهای بخش مرزی داشلی برون این شهرستان ازجمله قره کسلخه 25 میلی متر، آی تمر 13.5، کرند 7.5، قره ماخر 12 و چپرقویمه 15.5 میلی متر بوده است.
در همین پیوند مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش درشرق گلستان نیز دو روز پیش به ایرنا گفته بود، براساس بارش های سال آبی جاری مجموعا 130 میلیون مترمکعب آب در چهار سد، یک آب بندان و سه تالاب بین المللی منطقه گنبدکاووس آب ذخیره شده است.
به گفته حسین قنبری، ذخیره این مقدار آب و روان آب خوبی که هم اکنون در رودخانه های گنبدکاووس جاری است، درحالی رخ داده که سال گذشته در همین مدت فقط 19 میلیون متر مکعب آب در سدها و تالاب های این شهرستان ذخیره شده بود.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس با اقلیم نیمه خشک و نیمه بیابانی و دارا بودن حدود 200 هزار هکتار ارضی زراعی و باغی درشرق استان گلستان واقع است و براساس اعلام مدیر جهادکشاورزی این شهرستان، بارش های امسال نوید بخش سال زراعی خوبی برای کشاورزان این منطقه است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.