به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه دوم نمازجمعه مردم گنبدکاووس گفت: دشمنان انقلاب و ایادی داخلی آنان با گمان واهی تصور می کنند که بین مردم و انقلاب فاصله ایجاد شده است.
وی افزود: امسال آحاد مختلف مردم ایران اسلامی و نیز مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس به کوری چشم دشمنان، پرشورتر و گسترده تر از سال های قبل در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: دشمنان انقلاب بدانند، هر سال که از عمر انقلاب می گذرد و اکنون در 40 سالگی آن قرار داریم، ملت ایران و انقلاب اسلامی بالنده تر از قبل می شود.
وی تصریح کرد: ملت با بصیرت و انقلابی ایران هیچگاه صف خود را از انقلاب، شهیدان، امام و رهبری جدا نمی کند و این موضوع را یک بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان اثبات خواهد کرد.
خطیب جمعه گنبدکاووس با تاکید مجدد برضرورت حضور پرشور گروه های مختلف مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، خاطرنشان کرد: حضور در این مراسم، یک واجب موکد و یک عبادت بزرگ اجتماعی است.
حجت الاسلام ترابی همچنین با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه (س) برلزوم برگزاری باشکوه آیین های عزاداری آن بانوی بزرگ با رعایت شئونات اسلامی در این شهر تاکید کرد و گفت: به همین مناسبت فردا شنبه مراسم عزاداری متمرکز سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) در خیابان طالقانی برگزار می شود.
وی با اشاره به تشکیل دولت لبنان پس از 9 ماه به نفع حزب الله این کشور، این موفقیت را که باعث ناراحتی و نگرانی اسرائیل و آمریکا شده، به ملت لبنان، جبهه مقاومت و سیدحسن نصرالله تبریک گفت.
حجت الاسلام ترابی به ایجاد کانال مالی اروپا نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی این کانال اگرچه خوب است اما شروطی که اروپاییان در کنار آن گذاشته اند، نشان می دهد که آنان سوء نیت دارند و آنگونه که چندی پیش رهبری انقلاب نیز فرمودند، نباید به اروپا اعتماد کرد.
وی تصریح کرد: مسئولان ما نباید به اقتصاد مذاکره ای دل ببندند بلکه باید برای رفع مشکلات اقتصاد کشور براساس ظرفیت های درونی، دانش بنیان و مقاومتی برنامه ریزی و پیگیری نمایند.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: برای شتاب بخشیدن به چرخ اقتصاد مقاومتی، همه ادارات و نهادها بویژه نهادهای انقلابی و حاکمیتی بایستی با بازخوانی و ارزیابی مجدد ظرفیت های خود برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
حجت الاسلام ترابی، به ظرفیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد و گفت: این نهاد انقلابی که ظرفیت های زیادی در منطقه گنبدکاووس دارد باید تلاش بیشتری برای رفع محرومیت های آن بویژه مدرسه سازی درمناطق محروم و مرزی اقدام نماید.
وی افزود: این نهاد همچنین براساس قانون می تواند بخشی از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه که مشکل دارند، را تامین کنند تا با ورود آنان به چرخه تولید، مشکل بیکاری جوانان نیز رفع شود.
خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با ارائه تحلیلی کوتاه از انقلاب اسلامی و دو شاخصه رویکردی و عملکردی آن، گفت: از نظر رویکردی یعنی کسب استقلال و استقامت در برابر استکبار همه ما روسفید هستیم و درحوزه عملکردی، مهمترین کار انقلاب ایجاد تحول روحی در ملت بوده است.
حجت الاسلام ترابی افزود: امروز هر مسئولی که درد مردم، جوانان، عدالت، رفع محرومیت و اجرای احکام قرآن و اسلام را دارد بایستی بیش از پیش برای رفع مشکلات کشور تلاش نماید.
وی اضافه کرد: امروز بزرگترین ظرفیت انقلاب اسلامی و تنها راه استمرار آن، تحول خواهی است که بایستی برای ایجاد تحول روحی در ملت، مجددا احیا شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.