به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکویی یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار داشت: 100 میلیارد ریال از این اعتبار در سال 98 و بقیه در سال 99 تخصیص می یابد.
به گفته وی عملیات اجرایی طرح مزبور تا پایان سال آغاز خواهد شد.
وی افزود: ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گلستان در تپه نورالشهدا و در حاشیه مزار شهدای گمنام واقع در ناهار خوران گرگان از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
به گزارش ایرنا طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گلستان به عنوان محلی برای نگهداری و نمایش اسناد و آثار شهدا با زیربنای چهار هزار و 179 مترمربع در سال 1385 ارائه شد.
برآورد اولیه هزینه ساخت باغ موزه دفاع مقدس گرگان در سال 89 حدود 40 میلیارد ریال بوده است.

*تهیه دانشنامه دفاع مقدس برای گلستان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان همچنین به تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان با همکاری دستگاه های دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح آموزشی و پژوهشی یکی از برنامه های اصلی اداره کل است.
به گفته وی اکنون 26 مدخل در رابطه با تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گلستان شناسایی شده و به زودی تهیه آن اجرایی خواهد شد.
وی همچنین گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان، آزادگان، خانواده معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس گلستان را از دیگر برنامه های مهم و در دست اجرای اداره کل حفظ آثار برشمرد و افزود: علاوه بر این سالانه 30 عنوان کتاب از جامعه ایثارگران استان به عنوان تازه های نشر با همکاری نویسندگان منتشر و معرفی می شود.
به گزارش ایرنا افزون بر 33 هزار رزمنده از گلستان در دفاع مقدس شرکت داشتند و این استان حدود چهار هزار شهید و بالغ بر 13 هزار جانباز و یک هزار و 178 آزاده تقدیم میهن اسلامی کرده است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.