به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار گلستان عصر روز شنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه بر توجه بیشتر به بخش های اقتصادی استان در کنار اجرای طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه استان باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و مسایل و مشکلات تولید کنندگان را برطرف کرد.
سیدمناف هاشمی به مسوولان دستگاه های مرتبط استان توصیه کرد در دادن مجوز و موافقت اصولی به بخش خصوصی برای راه اندازی واحد تولیدی سخت گیری نکنند اما این خدمات باید در اختیار افراد واجد شرایط قرار بگیرد.
استاندار گلستان همچنین با بیان این که این استان ظرفیت بالای در تولید محصولات کشاورزی دارد، خواستار توجه ویژه در توسعه یا ایجاد شهرک ها و نواحی جدید شد.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان اکنون در این استان 23 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت افزون بر دو هزار هکتار برای سرمایه گذاری آماده است.
* گلستان زمینه توسعه صنعت را دارد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این مراسم گفت: این استان با ظرفیت های بکر در حوزه های مختلف و داشتن موقعیت های ممتاز جغرافیایی مانند همسایگی با کشور های آسیانه میانه، زمینه مناسبی برای توسعه بخش صنعت دارد.
حسینقلی قوانلو افزود: در 2 سال اخیر 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه توسعه صنعت استان انجام شده که این آمار بیانگر تداوم سرمایه گذاری و ایجاد تحول در این بخش است.
وی همچنین از رشد 55 درصدی صادرات کالا از این استان در10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت کالای غیرنفتی به ارزش 250میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شد.
* صنایع کوچک در گلستان بیش از میانگین کشور
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم گفت که اکنون 97 درصد واحدهای تولیدی این استان را صنایع کوچک تشکیل می دهد درحالی که میانگین کشوری یک درصد از گلستان کمتر است.
حجت اله خلیل زاده افزود: هرچند صنایع کوچک، اشتغال و بهره وری بالایی دارند اما درآمد آن ها پائین است .
وی بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی گلستان طرح حمایت از صنایع کوچک استان را برای افزایش درآمد با سرمایه گذاری در تبلیغات و مطالعه بازارهای خارجی به جد پیگیری می کند.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان در شهرک ها، نواحی صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک تا پایان شهریور امسال 736 واحد با سرمایه گذاری هشت هزار و 308 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 13 هزار و 519نفر به بهره برداری رسیده است.
واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان، 27 درصد در بخش شیمیایی، 25درصد در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، 16 درصد در بخش فلزی، 9 درصد سلولزی، هفت درصد در بخش کانی غیرفلزی و بقیه در بخش برق و الکترونیک و نساجی و خدمات فعال هستند.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس مسکن سال 1395 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت را در 14 شهرستان جای داده و اقتصاد ساکنان آن بویژه در مناطق روستایی بر پایه کشاورزی استوار است.
به گزارش ایرنا نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان در قالب 104 غرفه در فضای سه هزار مترمربع از نمایشگاه بین المللی استان واقع در کیلومتر 5 جاده گرگان - آق قلا از عصر امروز (شنبه) به مدت سه روز برای بازدید علاقمندان از محصولات عرضه شده توسط بیش از 80 واحد تولیدی دایر است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.