به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا از بندر ترکمن، بارش های دیشب و بامداد امروز سبب شد تا رودخانه قره سو در حوزه استحفاظی شهرستان بندرترکمن پر آب شده و با طغیان آن، مزارع گندم و جو حاشیه آن دچار خسارت شود.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، ده ها هکتار اراضی حاشیه رودخانه قره سو در محدوده روستای زابلی محله و نیاز آباد بندرترکمن دچار آبگرفتگی شد.
جمال الدین قرنجیگ رییس شورای اسلامی روستای نیازآباد بندرترکمن به ایرنا گفت: احداث غیراصولی کانال های هدایت آب های سطحی روستا و نیمه تمام ماندن این پروژه سبب شد تا هنگام بارش های شدید، بخش زیادی از روستای نیازآباد قابل تردد نبوده و روان آب‌ها در روستا پخش شود.
وی همچنین از خسارت مزارع گندم این روستا در حاشیه روستای نیازآباد خبر داد و گفت: هنوز برآورد دقیقی از مقدار خسارت ها انجام نشده اما امیدواریم کشاورزان آسیب دیده مورد حمایت مسوولان قرار بگیرند.
شاخه اصلی رودخانه قره سو از ارتفاع 2900 متری کوه‌های اسب چر، سوس و قزیمان سرچشمه می‌گیرد و بعد از پیمودن مسیر طولانی و پیوستن چشمه‌سارها و شاخه‌های فرعی به نام رودخانه باغشاه و کمی پایین‌تر به نام گرماب دشت سرانجام با سایر شاخه‌های فرعی، قره سو را تشکیل می‌دهد.
این رود از یک سو مهم‌ترین منبع تغذیه‌کننده خلیج گرگان بوده و از سوی دیگر یکی از مراکز عمده تکثیر انواع ماهیان استخوانی نظیر ماهی کلمه، ماهی سفید، سیم، کپور و کفال است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.