به گزارش روز پنجشنبه ایرنا سعید مازندرانی چهارشنبه در کارگروه اشتغال گلستان اظهار داشت: 3 دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد در مجموع موفق به پرداخت حدود 22 میلیارد ریال وام به متقاضیان شدند که فاصله زیادی با سهمیه 1204میلیارد ریالی گلستان دارد.
به گفته نمایندگان نهاد های حمایتی حاضر در این جلسه، روند طولانی رسیدگی به تقاضاها، محدودیت در سقف پرداخت و نداشتن اولویت و مزیت خاص برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری سبب شده تا موفقیت خاصی در جذب وام این افراد ایجاد نشود.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: بر اساس تعهد دستگاه‌های اجرایی استان امسال باید 30 هزار شغل ایجاد می‌شد که تاکنون و با ایجاد 22 هزار و 750 شغل، 76 درصد این تعهد انجام شد.
مازندرانی افزود: یکی از دلایل عدم رغبت کارفرمایان به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ، بیمه تامین اجتماعی آنها است که پیشنهاد شده در صورت امکان و به سبب کاهش بار مالی هزینه بیمه کارفرمایان ، افراد جذب شده تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار بگیرند تا سرعت جذب در این بخش افزایش یابد.
وی گفت : در طرح کارورزی از سهمیه 3 هزار و 200 نفری فقط 351 نفر در استان جذب شدند.
وی گفت با هدف راستی آزمایی اشتغال ها و بررسی و تعیین میزان انحراف تسهیلات پرداختی، تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی استان بسته شده که بر اساس آن هزار شغل بطور تصادفی انتخاب و بررسی خواهد شد.
مازندرانی بیان کرد: تاکنون از سیصد شغل بررسی شده ،73 شغل ها صد درصد تایید شده و مابقی شاغلان نیز در زمان بررسی بنا بر هر دلیلی در محل کار خود حضور نداشتند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.