در این گزارش به قلم رقیه مسلمی پور آمده است: اردوی بانوان بسکتبالیست ایران در قالب تیم های ملی بسکتبال سه نفره زیر 23 سال و بزرگسال برای حضور در رقابت های بین المللی بویژه جام جهانی سه نفره این روزها در سالن آزادی پایتخت برپا شده و دعوت شدگان به این اردو زیرنظر نیکا بیک لیک لی سرمربی گرگانی تمرینات خود را برای این رویداد مهم پیش رو که خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد آماده می کنند.
در این اردو 22 بازیکن رده های زیر 18 سال، زیر 23 سال و بزرگسال حضور دارند.
بیک لیک لی که امسال در اولین حضور بین المللی بانوان بسکتبالیست ایران در رقابت های جام جهانی سه نفره، هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت به عنوان بازیکن اسبق تیم ملی و لیگ برتر ایران و همچنین سرمربی فعلی تیم دانشگاه گلستان در لیگ برتر از دانش و تجربه بالایی برخوردار است و اعتقاد دارد با وجود بازیکنان خوب زیاد در بسکتبال بانوان کشور، تیم ملی سه نفره برای بانوان بسکتبالیست ایران کوچک و کم تعداد است و برای همه شایستگان جا ندارد.
**اردونشینان در انتظار بازی های تدارکاتی باکیفیت
با آنکه مدت زیادی از حضورشان در عرصه های بین المللی بسکتبال نمی گذرد اما حریفانی دست و پا بسته نیستند و برای جنگیدن در زمین از انگیزه بالایی برخوردارند.
لیست منتخب بیک لیک لی بعد از پایان مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال بانوان از 23 دی در سالن آزادی فدراسیون بسکتبال جمع شدند تا کار خود را برای مسابقات مهم و سخت جام جهانی، آغاز کنند.
نیکا و بازیکنانش چشم انتظار فدراسیون برای برگزاری بازی های تدارکاتی باکیفیت هستند . او می گوید: بازی‌های دوستانه و تدارکاتی مهمترین اتفاقی است که برای آماده سازی لازم است.
سعیده عِلّی بازیکن گنبدی حاضر در اردوی تیم ملی که تجربه خوبی از حضور در جام جهانی امسال دارد نیز برگزاری بازی های تدارکاتی را برای هماهنگی بازیکنان بسیار موثر می داند. وی گفت: بازی تدارکاتی خیلی مهم است. هیچ تمرینی به اندازه مسابقه نمی‌تواند موثر باشد و تجربه و هماهنگی بازیکنان را با هم بیشتر کند.
**40 سال از بسکتبال بین المللی عقب هستیم
عِلّی که سال‌ها از برترین بازیکنان ایران بوده و در اولین تجربه حضور در جام جهانی بسکتبال سه نفره، جزو 15 بازیکن برتر مرحله مقدماتی انتخاب شد اکنون با تمام تجربه‌اش، بازیکن کلیدی تیم ملی است.
او معتقد است گذشته بسکتبال بانوان ایران، فرصت درخشیدن در میادین بزرگ را از آنان گرفت.
او می گوید: هر وقت به گذشته فکر می‌کنم خیلی تاسف می‌خورم از اینکه شاید بازیکنان زیادی داشتیم که پتانسیل درخشیدن در سطح دنیا و آسیا را داشتند ولی هیچ وقت این فضا برایشان وجود نداشت اما امیدوارم از این به بعد روند بسکتبال بانوان ایران رو به پیشرفت باشد.
بیک لیک لی نیز معتقد است جامعه بسکتبال برای موفقیت تیم های ملی بسکتبال بانوان کشور باید صبوری کنند.
او گفت: معتقدم 40 سال از بسکتبال بین المللی عقب هستیم و نمی‌دانم جبرانش چقدر زمانبر است. در بسکتبال سه نفره که تازه شکل گرفته حدود 6 سال عقب هستیم.
**توقع مان از خودمان بیشتر شده
سرمربی توانمند تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران برای جام جهانی پیش رو، کار مجموعه بسکتبال و کادر تیم ملی را مدون و برنامه ریزی شده می داند: نسبت به دور قبل جام جهانی، کارمان مدون و برنامه ریزی شده است؛ دوره قبل تمرینات را بعد از عید آغاز کردیم و خرداد راهی مسابقات شدیم ولی این بار از حالا تا خرداد حداقل پنج ماه فرصت داریم و نسبت به فرصت یک ماه و نیم دوره قبل، بسیار زمان خوبی است.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.