به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس از شهرستان گُمیشان واقع در شمال غرب گلستان با رییس جمهور در گرگان برگزار شد، گفت: برای اجرای این پروژه ها افزون بر 19 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده بخش خصوصی هزینه شده است.
محمود حجتی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح های زیربنایی و صنایع تبدیلی کشاورزی در استان گلستان برای هشت هزار و 400 نفر از بیکاران ایجاد اشتغال شد.
وی مهمترین پروژه های بخش کشاورزی را شامل دو هزار و 500 هکتار سامانه آبیاری نوین با اعتبار 520 میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در مجموع حدود 22 هزار هکتار آبیاری نوین در کشور اجرا شد.
حجتی اضافه کرد: افزون بر نیمی از طرح های آبیاری نوین بخش کشاورزی در کشور در دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون اجرا شد بطوریکه تا قبل از دولت یازدهم میزان طرح های آبیاری نوین در کشور 40 هزار هکتار بود که هم اکنون به 62 هزار هکتار رسیده است.
*** رشد 8 برابری تولید میگو در دولت تدبیر و امید
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بهره برداری از مزرعه تولید میگو در گمیشان نیز گفت: تولید میگو در سطح کشور در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت های گذشته حدود 7 برابر رشد داشته و از 300 تن به 2 هزار و 600 تن رسید.
حجتی افزود: با طرح های در دست اجرا ظرفیت تولید میگو در کشور تا پایان سال آینده به 4 هزار تن می رسد.
وی اجرای طرح زهکشی 33 هزار هکتار و طرح های بهسازی آب بندان ها را از دیگر پروژه های زیربنایی دور دوم سفر هیات دولت به استان گلستان بیان کرد.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی به همراه شماری از معاونان و وزیران دولت امروز دوشنبه از طریق فرودگاه کلاله وارد گلستان شد، دیدار مردمی اولین برنامه این سفر دو روزه در ورزشگاه تختی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.
در جریان سفر رییس جمهوری به گلستان برنامه ها و طرح های مرتبط با توسعه استان در حوزه های بهداشت و درمان، کشاورزی، حمل و نقل، مدیریت منابع آب، انرژی، گردشگری، محیط زیست، عمران شهری و روستایی، ورزش، آموزش عالی، آموزش و پرورش، صنایع و همچنین سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی پیگیری می شود.
دیدار با نخبگان و علمای اهل تسنن و تشیع، بهره برداری از پروژه های استانی، شرکت در شورای اداری استان گلستان و نشست خبری با رسانه ها از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری است.
دکتر روحانی پیش از این در سال 93 به استان گلستان سفر کرده بود.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
6982/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.