به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی یکشنبه شب در نشست زنان ترکمن و فعال در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان آق قلا استان گلستان افزود: باید تمام فرصت های موجود در جامعه به صورت عادلانه و بدون توجه به جنسیت و مسایل قومی و مذهبی تقسیم شود.
وی با بیان اینکه دولت محدودیتی برای زنان قائل نیست، اضافه کرد: حضور پررنگ زنان در جامعه از آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) از بدو پیروزی انقلاب بر این مهم تاکید داشتند.
وزیر اسبق اطلاعات اظهار داشت: اگر محدودیتی برای زنان در جامعه وجود دارد صرفا منوط به این قشر نبوده همچنانکه برای مردان هم وجود دارد.
یونسی یادآور شد: زنان امروز جامعه ما به درجه ای از بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رسیده اند که برخی محدودیت ها جلو پیشرفت آنها را نمی گیرد؛ دولت هم وظیفه دارد از این قشر حمایت کند و فرصت های برابر را در تمام عرصه ها برای آنها فراهم کند.
وی با بیان اینکه برخی محدودیت ها برای زنان مبنای دینی ندارد؛ بار دیگر بر ایجاد فرصت های برابر برای آنها تاکید کرد.

* زنان، کارمندان وظیفه شناس
نماینده ویژه رییس جمهور در امور اقلیت های دینی گفت: بررسی ها نشان می دهد که زنان در ادارات از سالمترین نیروها و وظیفه شناس ترین کارکنان هستند و این وظیفه شناسی به معنای تقویت حضورشان در جامعه است.
یونسی نمونه وظیفه شناسی در زنان و سالم بودنشان در ادارات را نبود زن رشوه بگیر عنوان کرد.
* تحسین حجاب زنان ترکمن
نماینده ویژه رییس جمهور گفت که حجاب زنان ترکمن یکی از حجاب های زیبا و از لحاظ اسلامی و فرهنگی هم یکی از بهترین ها است.
یونسی اظهار داشت: نباید هیچ رنگ و لعابی به حجاب ترکمن وارد شود چرا که این کار باعث خراب شدن آن که برگرفته از آداب و رسوم و فرهنگ این قوم است، می شود.
به گزارش ایرنا دست کم حدود 30 درصد از جمعیت یک میلیون 869 هزار نفری استان گلستان را ترکمن ها تشکیل می دهند که مذهب آنها تسنن است.
3014/6982/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.