به گزارش روز شنبه ایرنا به از نقل روابط عمومی شرکت گاز گلستان، محمدرحیم رحیمی اظهار داشت: از این میزان، یک میلیارد و 17 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنعتی، 955 میلیون متر مکعب در نیروگاه علی آباد کتول، افزون بر 166میلیون متر مکعب در جایگاه های سی ان جی و حدود 62 میلیون متر مکعب در کارخانه سیمان گالیکش مصرف شد.
به گفته وی بیشتر حجم گاز تحویلی به نیروگاه علی آبادکتول و کارخانه سیمان گالیکش در روزهای گرم سال بود.
رحیمی در ادامه با بیان این که اولویت مصرف گاز به ویژه در ایام سرد سال به بخش خانگی اختصاص دارد افزود: با توجه به اطلاع رسانی قبلی، واحدهای صنعتی، تجاری و اداری باید مجهز به سوخت دوم باشند تا در صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده شود.
وی ادامه داد: این شرکت در ایام سرد و درصورت افت فشار گاز به ترتیب گاز نیروگاه علی آبادکتول، کارخانه سیمان گالیکش و واحدهای صنعتی و ادارات را قطع می کند تا جریان گاز بخش خانگی پایدار بماند.
وی همچنین با اشاره به این که سیاست دولت کاهش مصرف سوخت فسیلی و جایگزین کردن گاز طبیعی است گفت: با تلاش صورت گرفته تمامی شهرهای استان، 852 روستا، حدود دو هزار و 700 واحد صنعتی کوچک و 64 جایگاه سی ان جی از مزایای گاز طبیعی برای ارایه خدمات به هم استانی ها بهره مند هستند.
به گفته وی گلستان 561 هزار و 370 مشترک گاز دارد که 15 هزار و 230 مشترک در سال جاری به این جمع اضافه شده اند.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.