به گزارش خبرنگار ایرنا، این کارشناس خانواده جمعه شب در مراسم جشن ولادت حضرت زینب (س) که با موضوع سبک زندگی و انقلاب اسلامی در امامزاده یحیی بن زید گنبدکاووس برگزار شد، گفت: توجه به سه اصل خردورزی، اخلاق و قانون، بسیاری از مشکلات ما را رفع می کند.
وی افزود: برای تحقق سبک زندگی اسلامی، حکومت، دولت و مجلس بایستی درحوزه های مختلف از جمله اصلاح امور اقتصادی و معیشت مردم، جلوگیری از اسراف، حفظ محیط زیست و رعایت اخلاق ریل گذاری نماید و افراد جامعه نیز متناسب با آن حرکت نمایند.
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: با این حال در تحقق سبک زندگی اسلامی، مردم بیشترین نقش را برعهده دارند و می توانند با رعایت اصول آن، نقاط ضعفی که اکنون مبتلابه زندگی ما شده را برطرف نماییم.
وی، کم شدن آمار ازدواج، بالا رفتن آمار طلاق، نادیده گرفته شدن شان و جایگاه خانواده و زن، فرزندآوری پایین، افزایش تجملات، سختگیری در تامین جهیزیه، بانکداری همراه با ربا، کم رغبتی به کار، اسراف در مصرف، نوع پوشش و خوراک و پایین بودن کیفیت حوزه صنعت را از مهمترین نقاط ضعف در سبک زندگی اسلامی برشمرد.
این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: بسیاری از این نقاط ضعف که بعضا رهبری انقلاب نیز در سخنرانی های خود به آن اشاره دارند، با رعایت اصول سبک زندگی اسلامی قابل رفع و پیشگیری است.
حجت الاسلام مرادی گفت: به عنوان مثال در سال هایی که کشور گندم وارد می کند به همان میزان واردات، دور ریز نان داریم که می توانیم با اصلاح شیوه پخت، کیفیت نان ارتقا دهیم.
وی افزود: در بخش صنعت نیز اگر ما کیفیت تولیدات صنعتی خود مانند خودروها را افزایش دهیم و در کنار آن کیفیت جاده ها را بهبود بخشیده و مقررات رانندگی را نیز رعایت کنیم، سالانه از کشته و مجروح شدن دهها هزار نفر جلوگیری می شود.
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: درحوزه اقتصادی و اشتغال نیز که امروز یکی از دغدغه های مهم خانواده ها و جوانان است نیز اگرچه حکومت و دولت موظفند تا فرصت های شغلی ایجاد نمایند اما کشور ما درحوزه کشاورزی و دامپروری بویژه در روستاها ظرفیت های زیادی دارد که می توان به راحتی در این دو بخش شغل ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: جوانان ما تا زمانی که برای آنان فرصت شغلی مناسب فراهم شود، بویژه در روستاها می توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت پیش بینی کرده با حداقل سرمایه برای خود دربخش کشاورزی و دامپروری فرصت شغلی ایجاد نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس برگزار شد، جمع زیادی از خانواده ها حضور داشتند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.