سید عبداله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح حدود 152 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را از آب چاه ها بهره مند می کند و تنها هزینه پیمانکار این عملیات به مقدار 15 درصد از کل بودجه هشت میلیارد ریالی این پروژه برعهده صاحبان این اراضی بوده و مابقی به صورت بلاعوض اجرا شده است.
وی در تشریح بیشتر این طرح گفت: طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی از سال 93 اجرایی شده و در اجرای آن با استفاده لوله هایی به قطر 110 تا 350 میلی متر از هدررفت آب تا حد زیادی جلوگیری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر با تاکید بر اینکه انتقال آب به صورت سنتی باعث هدررفت مقدار زیادی از آن می شود، گفت: تاکنون بیش از 47 کیلومتر لوله گذاری در سطح شهرستان انجام گردیده که 600 هکتار از اراضی شهرستان را در برمی گیرد.
حسینی جلوگیری از اتلاف آب به مقدار بیش از 90 درصد در مسیر چاه تا زمین های موردنظر، تامین مطلوب آب مورد نیاز زراعت و اراضی کشاورزی و افزایش تولید محصول را از تاثیرات مثبت این اقدام برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با درخواست کشاورزان در زمین های کشاورزی سراسر شهرستان قابل اجرا بوده و سقف معینی ندارد ولی اجرای آن در زمین های مشاعی به دلیل اختلاف نظر بین مالکین این مزارع با مشکلاتی مواجه است که در روند انتقال آب تاثیر می گذارد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 95 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و 30 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.