به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام علی معلمی امروز شنبه در همایش حبیب انقلاب به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال سید حبیب الله طاهری گرگانی اظهار داشت: خلق این حماسه بصیرت افزا مشابه راهپمایی روز جهانی قدس بود زیرا مردم خودجوش به صحنه آمدند و نفرت خود را از فتنه گران به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم از این حماسه به عنوان یکی از قله های فراموش نشدنی از بصیرت نام می برند، گفت: این دستاورد گران بها که متکی بر ایمان و اراده الهی پدید آمده باید همواره مهم شمرده شده و استقبال از بزرگداشت 9 دی یکی از حرکت های انقلابی و بصیرت افزا است.
وی همچنین به شخصیت مرحوم سید حبیب الله طاهری گرگانی نماینده فقید مردم گلستان در مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: نقش بی بدیل این روحانی انقلابی را در منطقه دشمن به خوبی شناخت و به همین دلیل دست به ترورش زد.
وی انتخاب عنوان حبیب انقلاب برای بزرگداشت مرحوم سید حبیب الله طاهری گرگانی را بجا دانست و بر معرفی چنین شخصیت هایی به جامعه با هدف زنده نگه داشتن دستاوردهای انقلاب تاکید کرد.
گفتنی است مرحوم طاهری گرگانی حدود 9 سال در حوزه علمیه قم تحصیل کرد و ادبیات و بخش اعظم سطوح عالیه را در گرگان و قم به پایان رساند و در سال 1333 برای ادامه تحصیل به حوزه نجف اشرف مشرف شد.
آن مرحوم پس از هفت سال اقامت در نجف در سن 30 سالگی سه مدرک اجتهاد از مرحوم آیت الله العظمی شاهرودی و مرحوم آیت الله العظمی میرزا باقر زنجانی و مرحوم آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی دریافت کرد.
وی پس از هفده سال اقامت و تحصیل در نجف اشرف و در کنار بارگاه ملکوتی امیرالمومنین (ع) در سال 1350 به گرگان بازگشت.
مرحوم طاهری پس از انقلاب عضو و سخنگوی جامعه روحانیت استان مازندران بود که در آن زمان استان گلستان هم جزو آن محسوب می شد.
او در 28 شهریور ماه سال 1360 توسط منافقین در گرگان ترور شد و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.
این روحانی و پدر شهید حجت الاسلام سید محمد طاهر طاهری به منظور تقویت روحیه رزمندگان اسلام چندین بار در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت.
ساده زیستی و ارتباط دائم با مردم بدون تکلف و حضور همیشگی در مجامع عمومی و نیروهای حزب الهی و بسیجی از جمله ویژگی های مرحوم آیت الله طاهری گرگانی عنوان شده است.
طاهری گرگانی متولد 1309 تا زمان رحلت نماینده بنیاد بین المللی غدیر در استان گلستان بود و روز شنبه هشتم دی ماه 1386 همزمان با عید غدیر به رحمت ایزدی پیوست.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.