به گزارش خبرنگار ایرنا میرمحمد غراوی شامگاه شنبه در نشست شورای اسلامی شهر گرگان با ارائه گزارشی از سفر به اجلاسیه شهرداران جهان در چین اظهار داشت: گوانژو چین در برخی از ویژگی های شهری شباهت بسیاری با گرگان دارد.
به گفته وی، استقرار و محدود شدن به نوار جنگلی و برخورداری از تفرجگاه های جنگلی و نیز دسترسی به راه آهن از جمله این شباهت ها بوده و در این پیوند تبادل نظر برای گسترش همکاری در این حوزه ها بین گرگان و گوانژو پیگیری شود.
وی با بیان این که در حوزه دیپلماسی شهری باید نگرش ها تغییر کند، افزود: در اجلاسیه گوانژو 168 شهردار از 63 کشور جهان حضور داشتند که 12 طرح موفق ارائه شد که ترجمه و از آن در مدیریت شهری گرگان بهره مند خواهیم شد.
غراوی به تفاهم نامه گرگان وگوانژو نیز اشاره کرد و گفت: قرار است نیازها و ظرفیت های طرفین تبیین تا پس از گذشت حدود یکسال و فراهم شدن پیش شرط های لازم، پیمان خواهرخواندگی بین گوانژو و گرگان در سال آِینده به امضا برسد.
وی به آنچه برخی تنگ نظری ها در چگونگی و چرایی اعزام افراد منتخب به این اجلاسیه نامید نیز اشاره کرد و افزود: انتظار داشتم اعضای شورای شهر درخصوص انتخاب مسافرین دیدگاه مثبت تر و مترقی داشته باشند.
معاون استاندار گلستان همچنین به یکی از طرح های ارائه شده در اجلاسیه که مربوط به ایجاد پارک عمومی درمحل سایت زباله یکی از کلان شهرهای چین بود نیز اشاره کرد و گفت: این طرح مدعی کسب عنوان برتر این اجلاسیه بود.
غراوی ادامه داد: این طرح مشابه پروژه اجرا شده در محل سایت زباله هزارپیچ گرگان و تبدیل آن به پارک پسماند بود.
به گزارش ایرنا 16 و 17 آذرماه میر محمد غراوی معاون استاندار به همراه عبدالرضا دادبود شهردار گرگان و دو تن از اعضای شورای این شهر برای شرکت در اجلاسیه شهرداران جهان و عقد قرارداد خواهرخواندگی با شهر گوانژو عازم چین شدند که این سفر و نحوه انتخاب مسافران و محل تامین هزینه های آن در شبکه های اجتماعی حاشیه ساز شده بود.
شهردار گرگان هم در این نشست گفت: شتاب در تهیه طرح جامع گردشگری به عنوان مبنای افق توسعه شهر نخستین اقدام برای تحقق مدیریت علمی گرگان است.
عبدالرضا دادبود اظهارداشت: براساس این طرح، نوع و نحوه سرمایه گذاری هر یک از مناطق گرگان به دور از سلیقه های شخصی ترسیم خواهد شد.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.