به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی سلامت فعالان رسانه ای استان، اظهار داشت: علاقمندان و فعالان حوزه سلامت برای ثبت نام و آگاهی از جزییات این طرح به وب سایت این رویداد به آدرس www.shareidea.ihio.gov.ir مراجعه کنند.
وی گفت: زمان ثبت نام در این رویداد از 15 آذر آغاز و تا 15 دی ماه ادامه دارد و پس از آن شرکت کنندگان در فرصت تعیین شده از ایده و طرح خود دفاع خواهند کرد.
به گفته وی، علاقمندان می توانند ایده های نو را در 6 محور شامل آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه ای، قوانین، مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت از طریق این سامانه ارائه دهند.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این رویداد بتوان شناخت خوبی از مشکلات حوزه سلامت پیدا کرد و راهکارهای مناسبی برای رفع آنها با بهره گیری از ظرفیت نخبگان طرح شود.
حسینی گفت: علاوه بر این، سامانه ملی 1666 برای رسیدگی به سوالات، انتقادات، پیشنهادات و مشکلات در حوزه بیمه راه اندازی شده و مسوولان بیمه در استان پاسخگو هستند.
*راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی
مدیرکل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت در یکی از شهرستان های استان از بهمن ماه امسال نیز خبر داد و گفت: این طرح پس از اجرای مثبت در کرمان در سایر استان ها و از جمله گلستان اجرا می شود.
وی افزود: این طرح یک شهرستان گلستان که دارای زیرساخت های لازم برای نسخه نویسی الکترونیکی را دارد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انتخاب و عملیاتی خواهد شد.
وی گفت: پوشش کامل این طرح در استان از سال 98 اجرایی می شود.
به گفته وی، در این طرح، بیمار به پزشک مراجعه و براساس کدملی نسخه پزشک در سامانه ثبت و بیمار آزادانه به داروخانه ها یا آزمایشگاه های طرف قرار داد برای ادامه درمان مراجعه می کند.
او اضافه کرد: در این طرح پزشک اجازه ندارد که بیمار را به داروخانه یا آزمایشگاه خاصی ارجاع دهد.
طبق گزارش اداره کل بیمه سلامت گلستان، یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش خدمات درمانی این بیمه بوده و یکهزار موسسه طرف قرارداد هستند.
* ضرورت اقدام مناسب برای رفع همپوشانی بیمه ای
حسینی همچنین گفت: باید اقدام مناسب و همکاری میان صندوق های بیمه گردر این استان برای رفع همپوشانی انجام شود تا از زیان های وارده به بیمه شده ممانعت به عمل آید.
به گفته وی، اکنون جمعیت زیر پوشش صندوق های بیمه گر در استان بیش از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری آن است که باید این هم پوشانی میان صندوق های بیمه شامل سلامت، خدمات درمانی، نیروهای مسلح، صندوق بیمه کمیته امداد و تامین اجتماعی رفع شود.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه طبق بررسی بیمه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد که 120 هزار نفر از روستاییان استان دارای دو بیمه تامین اجتماعی و سلامت به صورت همزمان هستند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که بیش از 47 درصد آنان روستایی و بقیه شهرنشین هستند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.