رییس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان در این پیوند امروز (دوشنبه) به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در سال زراعی جاری 90 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته است.
علی موسی خانی اظهار داشت: اکنون 71 هزار هکتار از زمین های زیر کشت کلزای استان را سطح سبز تشکیل می دهد.
وی به تداوم کشت کلزا در گلستان اشاره کرد و گفت: کشت این دانه روغنی یک نوبت به دلیل نامساعد بودن بارش ها توسط جهادکشاورزی تا 15 آذر تمدید شده بود.
موسی خانی بهترین زمان کشت کلزا در زمین های کشاورزی استان را در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا بیستم آبان ماه اعلام کرد و افزود:کشت کلزا در گلستان از ابتدای مهر آغاز می شود.
در سال زراعی جاری برنامه تعیین شده وزارتخانه برای کشت کلزا در گلستان 85 هزار هکتار است که به گفته کارشناسان زراعت استان، استقبال از قرارداد کشت این دانه روغنی بیشتر به دلیل رعایت تناوب زراعی و بالا بودن قیمت نرخ تضمینی کلزا نسبت به گندم است.
به گزارش ایرنا، کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و علف های هرز را کاهش می دهد.
استان گلستان در تولید دانه روغنی کلزا، 2 سال مداوم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
سال زراعی گذشته کشاورزان گلستان 57 هزار هکتار کلزا کشت کردند که از این سطح 112 هزار و 500 تن محصول برداشت و به صورت تضمینی به دولت فروخته شد.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشت 667 هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی به ویژه دانه روغنی کلزا است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.