به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که چهارشنبه شب در مسجد عسگریه شهر گنبدکاووس برگزار شد، از 97 خادم برادر و خواهر موکب یحیی بن زید (ع)، 9 راننده و نیز تعدادی از نیکوکاران این شهرستان به دلیل اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی به این موکب با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
به گفته رمضانعلی خالقی، عضو هیات امنای موکب یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس، مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان در مجموع پنج میلیارد و 700 میلیون ریال به این موکب به صورت نقدی و غیرنقدی کمک و نذورات هدیه کردند.
موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برای دومین سال متوالی در شهر کربلا کشور عراق از 10 صفر تا 25 صفر به مدت 16 روز از زائران و عزاداران اربعین حسینی سراسر جهان درسه وعده صبحانه، ناهار و شام پذیرایی کرد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با قدردانی از خادمان موکب یحیی بن زید(ع) در پذیرایی از زائران اربعین حسینی و نیز خیرین و نیکوکاران این شهرستان در حمایت و پشتیبانی از موکب، گفت: انجام چنین خدمات و پشتیبانی هایی، روح بزرگ فرهنگی آیین عزاداری های امام حسین (ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: تعظیم شعائر اسلامی که زیارت اولیای الهی و برپایی یوم الله ها و مناسب های دینی و مذهبی بخشی از آن است، پایه اساسی در پرورش و تربیت اسلامی فرد است.
وی با تاکید برضرورت استمرار کمک به موکب ها برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) درسال های آینده، پیشنهاد کرد: درصورت امکان با مساعدت خیرین و نیکوکاران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مکانی ثابت در شهر کربلا احداث شود تا در طول سال مورد استفاده زائران عتبات عالیات قرار گیرد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: احداث چنین مکانی می تواند مورد استفاده اقشار کم درآمد این شهرستان که توانایی تامین هزینه اسکان این سفر معنوی را ندارند، قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم خدمت به زائران امام حسین (ع) را اقدامی ارزشمند دانست و با قدردانی از خیرین شیعه و اهل سنت این شهرستان برای کمک به موکب یحیی بن زید (ع) گفت: این اقدام نشان از مودت و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) و وحدت و همدلی مردم گنبدکاووس است.
به گزارش ایرنا، صفر علی معراجی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان نیز دراین مراسم از نیکوکاران و خیرین درخواست کرد تا در کنار کمک به موکب، به امر بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین (ع) بدون توجه به شبهه افکنی های دشمنان و برخی حامیان داخلی آنان، کمک نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.