به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اظهار داشت: متاسفانه در ساخت و سازها به این مساله کمتر توجه و نظارت می شود که موجب فاصله گرفتن نمای ساختمان ها با فرهنگ منطقه و فرهنگ ایرانی اسلامی شده است.
امام جمعه گرگان خطاب به اعضای حاضر در این دیدار افزود: شما به عنوان مهندسین و ناظرین ساختمان ها اگر در کار خود جدیت و قاطعیت داشته باشید، می توانید فرهنگ بهره مندی ازمعماری منطقه را در ساخت و سازها نهادینه کنید.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در زمان ساخت سایت اداری گلستان در غرب گرگان بر استفاده از نماد منطقه تاکید زیادی داشتم، اما این مساله از سوی مدیران وقت مورد توجه قرار نگرفت.
به گفته آیت الله نورمفیدی، اگر این درخواست رعایت می شد، سایت اداری گلستان به یکی از مناطق زیبای استان برای معرفی گلستان و نیز جذب گردشگر تبدیل می شد.
امام جمعه گرگان همچنین از نمای ساختمان های احداث شده در بلوار گردشگری ناهارخوران مرکز استان انتقاد کرد و گفت که این بلوار یکی از مسیرهای تردد مسافرین و گردشگران بوده، اما نمای ساختمان ها هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی و منطقه گرگان ندارد.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین بر تلاش در جهت معرفی بیشتر دیوار دفاعی گرگان تاکید کرد و افزود: دیوار دفاعی گرگان که به روایت بسیاری از مورخین و کاوشگران دومین دیوار بزرگ جهان بعد از دیوار چین است، می تواند یکی از بهترین جاذبه های توریستی، تفریحی و گردشگری منطقه و حتی کشور باشد.
به گزارش ایرنا دیوار تاریخی گرگان که در متون قدیمی با نام مار سرخ نیز نامیده شده، دیواری تاریخی است که از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز و تا کوه ‌های گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه داشته واکنون تنها بخش‌ های کوچکی از آن باقی است.
دیوار تاریخی گرگان 200 کیلومتر طول دارد در 29 تیرماه سال 1378 به ثبت ملی رسیده ‌است.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به جمعیت حدود 2 میلیون نفری گلستان گفت: استان بر روی گسل زلزله قرار دارد و توجه به ساخت و سازهای با کیفیت و نظارت دقیق مهندسان بر آن ضروری است.
حسین ویزواری رییس هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز گزارشی از برنامه های این مجموعه ارائه کرد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیش از 9 هزار و 500 عضو در رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک دارد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.