به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین مختاری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح واحد دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی استان گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: در شرایط کنونی و به واسطه تلاش دشمنان برای تحریف اسلام، بیش از هر زمان دیگری به تبیین اصول دین و مقابله با هجمه دشمنان احتیاج داریم.
وی بیان کرد: دانشگاه تقریب مذاهب با دانشجویان ایرانی و همچنین علم آموزانی از 12 کشور جهان می کوشد این مسوولیت را با بهره گیری از توان همه مذاهب کشورهای اسلامی انجام دهد.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: اسلام ناب محمدی با مصیبت و مشکل برداشت و قرائت افراطی و فهم ناقص و درک نابخردانه از دین مواجه است که رد پای استکبار جهانی در این مشکل مشهود و ملموس است.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: دشمنان با تلاش برای تحریف اسلام و پاک کردن مفاهیم دینی از ذهن مردم، در کنار گروهک های تکفیری و افراطی که فهم غلط از دین و رفتارهای اشتباه دارند، توامان به اسلام ضربه می زنند.
وی گفت: در این شرایط، فعالیت دانشگاه تقریب مذاهب گام مهمی برای از بین بردن دغدغه ها و پاسخ به سوالات و شبهات است.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان کرد: هم اکنون این مرکز آموزش عالی در استان های تهران، قم، کردستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حال ارائه آموزش به دانشجویان ایرانی و 150 دانشجو از 12 ملیت جهان است.
وی اضافه کرد: کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان، اندونزی و روسیه نیز با الگوگیری از جمهوری اسلامی، آماده راه اندازی واحدهای آموزشی مشابه هستند.
حجت الاسلام مختاری افزود: شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در استان گلستان راه اندازی شده و در آینده ای نزدیک نیز واحد استان های بوشهر، آذربایجان غربی و گیلان افتتاح خواهد شد.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این مراسم گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی که مسوولیت عملی تقریب مذاهب را بر عهده دارد، نیازمند حمایت جدی مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت است.
حجت الاسلام سیدحامدعلم الهدی اظهار داشت: شیعه و سنی در اصول، اشترکات زیادی دارند و بر همین اساس مجمع جهانی تقریب مذاهب و دانشگاه مذاهب اسلامی بدنبال حذف مذاهب یا ادغام آن نیست.
وی امتیاز ویژه دانشگاه مذاهب اسلامی را وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه دانست و گفت: این دانشگاه با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امسال تعداد زیادی از طلاب زن و مرد حوزه های علمیه را از طریق آزمون در مقاطع کارشناسی تا دکترا جذب می کند.
واحد دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس در دو رشته فقه و حقوق حنفی و فقه و حقوق امامیه از بهمن ماه امسال مجوز جذب 60 دانشجو در مقطع کارشناسی دارد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/3091/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.