به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز پنجشنبه در همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی افزود: اقوام و پیروان ادیان توحیدی در اصفهان از صدها سال قبل با تفکرات و بینش های مختلف با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این ویژگی، تصویری زیبا از این استان را به نمایش گذاشته است.
وی افزود: پیروان ادیان توحیدی در اصفهان هریک در شکل گیری این تصویر زیبا نقش آفرین هستند و چنانچه هریک از آنها کنار گذاشته شوند، زیبایی اصفهان نیز کمرنگ خواهد شد.
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به افزایش خشونت در جهان و بروز جنگ ها و تنش های منطقه ای افزود: دنیا، اکنون بیش از هر زمان دیگر به تقویت معنویت نیاز دارد و برگزاری چنین همایشی با محور جوانان در تقویت معنویت در جوامع کمک می کند.
وی با بیان اینکه روح و معنویت انسان، نیازمند رشد و بالندگی است، اضافه کرد: آینده جوامع، از آن جوانان است بنابراین بیش از پیش، دین و گرایشات دینی برای جوانان اهمیت دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز برگزاری همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی را نقطه اشتراک بین ادیان توحیدی در استان و کشور دانست و افزود: این نوع برنامه ها در نزدیکی دل ها و قلب های معتقد به ادیان توحیدی در یکدیگر موثر باشد.
حجت‌ الاسلام و المسلمین ' محمد علی انصاری'، نقطه اشتراک ادیان توحیدی را خداوند یکتا و متعال بیان کرد و گفت: این نقطه اتصال، می تواند به عنوان حلقه وصل ادیان توحیدی برای همدلی و تبلیغ ادیان باشد.
وی با بیان اینکه جوان در تمامی ادیان جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: انسان در دوران جوانی می تواند مسیر خود را به درستی انتخاب کند و باقوت و قدرت به سمت سعادت قدم بردارد بنابر این در تمام ادیان برای جوانان جایگاه ویژه ای قائل هستند و در دین اسلام نیز جوانی از جایگاه والایی برخوردار است.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه در دنیای امروز توجه به معنویت و خدا کمرنگ شده تصریح کرد: دلسوزان ادیان توحیدی باید تلاش کنند تا معنویت و حرکت به سمت خدا با رونق بیشتری پیش رود و در این بین سهم جوانان به عنوان نیروهای پرنشاط و توانمند از نظر خطر و آفتی که در حرکت به سمت پیشرفت برای آنها وجود دارد، حائز اهمیت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی را نقطه اشتراک بین ادیان توحیدی در استان و کشور دانست و افزود: ادیان توحیدی در استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی با رفاقت، دوستی و آرامش در کنار هم زندگی می کنند.
وی افزود: برخلاف آنچه در دنیا علیه اسلام تبلیغ می شود، جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار اسلام نشان داده که این دین الهی، دین مهربانی و تعامل است و با هیچ دین دیگری بنای مقابله و مبارزه ندارد.
حجت الاسلام انصاری افزود: این همایش ها و جلسات پاسخ محکمی به کسانی است که تفکر مادی و غیر الهی دارند تا بدانند ادیان توحیدی با محوریت خدای متعال همدل و همسو در گسترش معنویت و اعتقاد به خدا در بین جوانان تلاش می کنند.
همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی با هدف معرفی جایگاه و نقش جوان در ادیان و با حضور حضور جوانان 15 کشور از جمله هندوستانف ژاپن، اندونزی، سوریه، چین، لبنان و دیگر کشورها در تالار هنر اصفهان برگزار شد.
در این همایش یک روزه استاندار و رهبران ادیان مختلف از جمله مسیحیان، زرتشیان، کلیمیان و آشوریان حضور داشتند.
اصفهان نماد همزیستی پیروان ادیان توحیدی است و در این استان مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان و اهل سنت در کنار ساکنان شیعه این خطه زندگی مسالمت آمیزی را سپری می کنند.
استان اصفهان دارای حدود هفت هزار نفر مسیحی، 2 هزار نفر کلیمی، حدود 150 نفر زرتشتی و حدود 180 هزار تبعه خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان ( بیشتر آنها اهل سنت می باشند) است.
ت/6994 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.