به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های این هفته نمازجمعه گنبد افزود: هدف آمریکا از آغاز دور جدید تحریم ها به نوعی ترساندن مردم ایران برای شرکت نکردن در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار بود اما ملت هوشیار و با بصیرت کشورمان فارغ از این هیاهوی تبلیغاتی پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده و پاسخی روشن، قاطع و محکم به این کشور استکباری داد.
وی اضافه کرد: تحریم جدید آمریکا که بدون مجوز نهادهای بین المللی و همراهی نکردن دیگر کشورهای بزرگ جهان و نیز اروپایی صورت گرفته، نشان از افول این کشور استکباری و همچنین افول لیبرال دموکراسی آمریکایی است.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین باتبریک دهه وقف (15 تا 24 آبان) و نیز با قدردانی از تلاش اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در انجام فعالیت های فرهنگی در امامزادگان، بر لزوم استمرار این فعالیت ها و تبدیل بقاع متبرکه به بازوان و قطب فرهنگی تاکید کرد.
ترابی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه علاوه بر انجام فعالیت های فرهنگی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد بایستی به حوزه امور خیریه نیز توجه کرده و از ظرفیت سازمان مرکزی و نیز مشارکت های مردمی بیشتر استفاده نماید.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز موسسات خیریه زیادی در سطح شهرستان گنبد فعالیت می کنند که مجوز خود را از دیگر ادارات و نهادها می گیرند درحالی که متولی مجوزها باید اداره اوقاف باشد و از موازی کاری در این بخش جلوگیری نماید.
خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین از هیات امنای مساجد و حسینیه هایی که به نام ائمه اطهار (ع) در این شهر نامگذاری شده اند درخواست کرد تا در ولادت و شهادت امامان معصوم برنامه های ویژه ای داشته باشند.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.