به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، آثار دو هنرمند گلستان به مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی برای دریافت نشان بین‌المللی کیفیت راه یافت که در نهایت اثر عصمت مجیدی این گواهی نامه بین‌المللی را دریافت کرد.
نشان بین‌المللی کیفیت شورای جهانی صنایع‌ دستی پیش زمینه دریافت 'مهر اصالت' سازمان یونسکو است و می تواند زمینه جهانی شدن یک هنر را فراهم کند.
تاکنون 10 اثر هنری استان گلستان از جمله رودوزی سنتی، جاجیم، زیورآلات ترکمن، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، چاپ باتیک، البسه محلی و نمد مالی موفق به دریافت گواهی نامه نشان بین‌المللی کیفیت شورای جهانی صنایع‌ دستی شدند.
دریافت نشان بین‌المللی کیفیت شورای جهانی صنایع ‌دستی گامی در مسیر معرفی و عرضه صنایع دستی فاخر در بازارهای داخلی و بین المللی است و سهم موثری در تامین منافع هنرمندان دارد.
عصمت مجیدی هنرمند رشته رودوزی سنتی تاکنون موفق به کسب 2 نشان ملی و 3 گواهی نامه بین‌المللی کیفیت شورای جهانی صنایع‌دستی و یک گواهی درجه یک هنری شده است.
چندی قبل هم ام ایمن دهقان هنرمند زن گلستانی به دلیل سال ها تلاش در عرصه هنر سیاه دوزی و خلق آثار بدیع و ماندگار به عنوان نخستین زن ایرانی در فهرست میراث ملی ناملموس به ثبت رسید.
تاکنون 786 اثر گلستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
برج قابوس بلندترین برج آجری دنیا و یکی از آثار ارزشمند معماری دوره اسلامی در شهرستان گنبدکاووس تنها اثر ثبت جهانی شده، گلستان است.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.