بیژن شفیع خراسانی عصر شنبه درحاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات والیبال ساحلی سه نفره کارگران کشور انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: اختصاص ردیف بودجه ای مستقل به اعزام ورزشکاران کارگر به مسابقات بین المللی کمک زیادی می کند.
وی افزود: براساس آمارهای موجود 14 میلیون کارگر در کشور وجود دارد که در آخرین مسابقات قهرمانی کارگران کشور که پارسال برگزار شد، تنها 6 هزار نفر شرکت کرده بودند.
شفیع خراسانی اضافه کرد: هم اکنون فدراسیون ورزش کارگری که در آبان سال 1391 و در لیست فدراسیون های آماتوری ورزش جمهوری اسلامی به تصویب رسید، درسایه همکاری و تعامل دو وزارتخانه ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در 30 رشته ورزشی آقایان و بانوان فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: هزینه برگزاری مسابقات مختلف ورزشی کارگران که در استان ها و یا تهران برگزار می شود از محل کمک مالی اسپانسرها و یا واحدهای تولیدی که کارگران خود را به مسابقات اعزام می کنند، تامین می شود.
نایب رییس فدارسیون ورزش کارگری کشور همچنین با یادآوری کسب 32 مدال طلا، نقره و برنز ورزشکاران کارگر جمهوری اسلامی از مسابقات المپیاد کارگری جهان که سال گذشته در لیتوانی برگزار شد، گفت: از مجموع 220 نفر کاروان اعزامی ایران به این مسابقات 80 نفر آنان به دلیل برخورد با رژیم صهیونیستی، از ادامه مسابقات منصرف شدند.
شفیع خراسانی افزود: با این حال کسب 32 مدال توسط آقایان و بانوان اعزامی به مسابقات جهانی لیتوانی موفقیت خوبی برای کارگران جمهوری اسلامی بود.
وی اضافه کرد: درصورت فراهم شدن امکانات و شرایط مالی مناسب، سال آینده نیز کاروان کارگری جمهوری اسلامی به مسابقات المپیاد جهانی کارگران که تیرماه 98 درکشور اسپانیا برگزار می شود، اعزام می شوند.
شفیع خراسانی تصریح کرد: برای اعزام هر ورزشکار مبلغ 50 میلیون ریال بابت هزینه های داخلی شامل بلیط هواپیما و ایاب و ذهاب و مبلغ 1500 یورو بابت هزینه های خارجی شامل اسکان و ایاب و ذهاب نیاز است.
به گفته این مقام مسئول، والیبال سالنی و ساحلی، دو و میدانی، جودو، کاراته، فوتسال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج، بسکتبال، کشتی فرنگی و ساحلی و هندبال از جمله رشته هایی است که کارگران آقا و خانم به مسابقات جهانی اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، در نخستین دوره مسابقات والیبال ساحلی سه نفره کارگران کشور انتخابی تیم ملی که در روزهای 11 و 12 آبان و با شرکت 13 تیم از 11 استان کشور به میزبانی شهر گنبدکاووس برگزار شد، تیم گلستان به مقام قهرمانی رسید.
در این دوره از مسابقات تیم های مازندران، خراسان رضوی و یزد نیز به ترتیب مقام دوم تا چهارم را به دست آوردند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.