به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه های تماز جمعه گنبدکاووس گفت: آمریکا خیال می کند که با تهدید و تحریم و قلدرمآبی، ملت ایران می ترسند و با او سازش می کنند.
وی یادآور شد: دشمنی آمریکا با ملت ایران از 40 سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و هدف و خط این کشور استکباری آن است تا مردم ما را به دو دسته میانه رو و تندرو تقسیم کند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: آمریکا می خواهد در صورت موفقیت در هدف خود، از بین دسته میانه رو برای خود طرفدارانی جذب کند اما وقتی رهبری انقلاب هر نوع مذاکره با آمریکا را ممنوع دانستند، این هدف دشمن نیز محقق نمی شود.
وی تصریح کرد: امروز همه ملت ایران و مسئولان آن انقلابی هستند و یکپارچه و منسجم در برابر آمریکا می ایستند زیرا می دانند که هزینه ایستادگی در برابر این شیطان بزرگ، هزاران بار کمتر از هزینه سازش با آمریکا است.
خطیب جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امسال ملت ایران و جوانان آن با همان شعور و نشاط انقلابی سال 57 و در مسیر امام و رهبری، در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده و شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، برلزوم برگزاری مراسم عزاداری این ایام ازسوی مردم تاکید کرد.
حجت الاسلام ترابی درخطبه اول نمازجمعه نیز با اشاره به مراسم بزرگ پیاده روی عزاداران اربعین حسینی گفت: امسال با همه مسائل و مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه بودند اما فقط از ایران دو میلیون و 343 هزار نفر در این مراسم حضور یافتند.
وی، حضور یک و نیم میلیون نفر از 60 کشور جهان و نیز حدود 16 میلیون عراقی در مراسم اربعین حسینی را نشانه عشق و محبت مردم سراسر جهان اعم از مسلمان و سایر ادیان به امام حسین (ع) دانست.
حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: امام حسین (ع) و خون پاک ایشان و نیز شعار مقابله با ظلم و زیربار زور نرفتن آن امام همام، صدای عدالت، انسانیت و مظلومیت است و همچون مغناطیسی بزرگ، دلهای پاک را جلب می کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.