به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل دفاع بدون سلاح و مهمات در برابر تهدیدات دشمنان است و آشنایی با اصول آن می تواند دفاع موثرتر در برابر دشمنان را به دنبال داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دراین فکر نباشیم که در زمان صلح مورد تهاجم دشمن قرار نخواهیم گرفت، بلکه دشمن با بهره گیری از تکنولوژی و حملات سایبری، فرهنگی، اقتصادی و حتی آلوده کردن آب، غذا و انتشار میکروب و ویروس زمینه شیوع بیماری ها را فراهم کرده و در صدد آسیب رساندن به مردم کشورمان است.
فرماندار کلاله از شرکت کارکنان دستگاه های اجرایی و جمعی از ورزشکاران این شهرستان در دوره 12 ساعته آموزش پدآفند غیر عامل به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در ارتباط با فعالیت های مرتبط با پدآفند غیر عامل، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی نباید تنها به هفته ای که به این نام نامگذاری شده بسنده کنند.
حمیدی تصریح کرد: در این شهرستان جلسات و فعالیت های پدآفند غیرعامل به خصوص در حوزه های مخابرات، برق، گاز و آب فصلی خواهد بود.
وی ادامه داد: 13 ساختمان و مکان مناسب برای استقرار موقت شهروندان در مواقع اضطراری و تهدیدات دشمن در شهرستان کلاله پیش بینی و با امکانات لازم تجهیز شده است.
رئیس شورای هماهنگی پدافند غیرعامل کلاله به برنامه های هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مانور پدافند غیرعامل و کلاس های آموزشی در مدارس، سخنرانی فرماندهان نظامی و انتظامی در مصلی های نماز جمعه ، نصب و شارژ کپسول های آتش نشانی در ادارات، نهادها و رژه موتوری در کلاله و شهر فراغی از اهم برنامه های هفته پدافند غیر عامل در شهرستان کلاله است.
هشتم آبان ماه به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل و هشتم تا چهاردهم آبان ماه نیز به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
/1860 /7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.