به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی در دیدار با رییس و کارکنان بیمه سلامت این شهرستان افزود: یک گزینه ایده آل برای دولتمردان زیر پوشش بیمه قرار دادن افراد جامعه و خدمات رسانی مناسب به آنان است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در سال های اخیر با وجود تنگناهای اقتصادی کشو و نیز برخی محدودیت ها حمایت های خوبی درحوزه بیمه و نظام تحول سلامت داشته است.
کریمی، تکریم ارباب رجوع را از رویکردهای اصلی دولت و کارگزاران آن دانست و اضافه کرد: با وجود آمار بالای افراد زیر پوشش بیمه سلامت، مشکل یا برخورد نامناسبی از سوی کارکنان این بیمه با مردم گزارش نشده است.
وی با اشاره به مسئولیت بیمه سلامت توسط یکی از بانوان، تصریح کرد: از اینکه یک خانم مسئولیت این حوزه را برعهده گرفته خوشحالیم اما با وجود فراهم بودن زمینه ها و توانمندی بانوان گنبدی، استقبال این قشر برای گرفتن مسئولیت اجرایی کمرنگ است.
به گزارش ایرنا، سرپرست اداره بیمه سلامت گنبدکاووس نیز در گزارشی اظهار داشت: هم اکنون در این شهرستان 171 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی، 37 هزار نفر بیمه سلامت همگانی، 17 هزار نفر بیمه کارمندی و 6 هزار نفر تحت پوشش سایر بیمه های سلامت هستند.
زهرا غلامی افزود: هم اکنون 200 موسسه خصوصی در رشته های مختلف درمانی شامل دندانپزشکی، رادیولوژی، داروخانه، پزشکان عمومی و متخصص و سایر فعالیت های پزشکی با بیمه سلامت گنبدکاووس همکاری دارند.
وی اضافه کرد: چهار دفتر پیشخوان دولت برای صدور و تمدید دفترچه بیمه سلامت در این شهرستان فعالیت دارند و بیمه شدگان روستایی در بیمارستان های دولتی می توانند 30 درصد هزینه درمان سرپایی و 10 درصد هزینه بستری شدن را پرداخت کنند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.