به گزارش خبرنگار ایرنا، پیوستن بازیکنان بومی به دیگر تیم ها، کمی بودجه، نبود حامی مالی و کمبود امکانات از جمله مشکلاتی است که در سال های اخیر مانع نتیجه مطلوب بسکتبال گرگان شد.
این در حالی بوده که بسکتبال شهرداری گرگان در گذشته با بهره مندی از بازیکنان بومی نتایج مطلوبی در رقابت های کشوری می گرفت و ورزشکاران بزرگی به تیم ملی معرفی کرد.
در سابقه ورزشی گرگان همین بس که چهره هایی همچون شعبانعلی قاری، حسن طیبی، رضا بداغی، رضا منصوریان، مهدی قاسم پور، محمدمهدی ایزدپناه، اسدالله کبیر و حمیدرضا کلاسنگیانی را به بسکتبال ایران در گذشته معرفی کرد همچنانکه امروز نیز جوانانی چون برادران بای و پدرام فخفوری در رده های مختلف سنی می درخشند.
شاید برخی انتظار دارند که تیم بسکتبال شهرداری همچون سال های نه چندان دور تنها از بازیکنان بومی استفاده کند اما افزایش تیم ها، مشکلات مالی و امکان یارگیری از ورزشکاران حرفه ای مناطق مختلف این توقع را برهم زده است.
مسوولان تیم بسکتبال شهرداری گرگان می گویند که برای افزایش توان تیم و بهره مندی از توانمندی ورزشکاران حرفه ای امسال با 55 درصد بازیکنان بومی (6 نفر) راهی لیگ می شوند.
این تیم فصل گذشته با هدایت سید زمان حسینی در انتهای جدول 9 تیمی قرار گرفت و با تصمیم فدراسیون در لیگ برتر باقی ماند اما سکان هدایت تیم بسکتبال شهرداری گرگان امسال برعهده حمیدرضا کلاسنگیانی است.
یکی از تماشاگران همیشگی بسکتبال گرگان به خبرنگار ایرنا گفت: انتظار داریم که نماینده استان گلستان به سال های اوج برگردد و در برابر تیم های تازه تاسیس و نوپا از پیش بازنده نباشد.
حسین شایان پناه اظهار داشت: در سال های گذشته زمانی که تیم ها مهمان گرگان بودند، یک باخت برای خود از قبل آماده می کردند اما در سال های اخیر این روند برعکس شده و تیم ها خود را از پیش برنده می دانند.
به گفته وی، در دوران اوج بسکتبال گرگان استقبال بیش از حد تماشاگران باعث می شد که بلیت ورود به ورزشگاه از قبل پیش فروش شود اما اینک تعداد زیاد صندلی خالی به هنگام برگزاری رقابت های تیم شهرداری خودنمایی می کند که برای رفع این مشکل ورزش اول گرگان باید چاره اندیشی گردد.
امید علیزاده از دیگر طرفداران تیم شهرداری گرگان هم گفت: در برخی سال ها حضور بازیکنان بومی، ملی پوش و خارجی در تیم باعث می شد که گرگان در پایان رقابت ها روی سکو برود اما اینک برای بقا در لیگ تنها امید به بازی های پلی آف داریم.
به گفته وی، هر سال قبل از آغاز فصل قول های خوبی در خصوص جذب بازیکن داده می شود اما نتیجه پایانی نگران کننده است.
وی افزود: مسوولان تیم توجه کنند که تماشاگران برای دیدن بازی خوب و پیروزی شهر خود به سالن می آیند و نباید آنان را مایوس کنند.
سرمربی بسکتبال شهرداری گرگان در این پیوند از مشخص شدن ترکیب نهایی تیم برای حضور در فصل جدید رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور خبر داد و گفت: برای حضور در جمع چهار تیم اول جدول تلاش می کنیم.
حمیدرضا کلاسنگیانی با بیان این که تمرینات تیم از تیرماه با حضور بازیکنان بومی آغاز شد، اظهار داشت: با رایزنی پنج بازیکن غیربومی ایرانی را نیز جذب کردیم.
وی با تاکید بر این که گرگان زمانی مهد بسکتبال کشور بود و امروز بجز چند بازیکن انگشت شمار کسی باقی نمانده است، افزود: این تعداد نیز با توجه به مشکلات اقتصادی و ضرورت تامین مالی خانواده خود به زودی برای حضور در سطح بالای لیگ برتر راهی تیم های دیگر می شوند.
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان همچنین یادآور شد: اینک بیشترین ضعف تیم در پست یک (گارد راس) و پست پنج (سنتر) است که توانستیم با موافقت شهردار مقدمات حضور 2 بازیکن خارجی را فراهم کنیم.
به گفته وی، بازیکن گارد راس از هفته اول در کنار تیم خواهد بود اما بازیکن سنتر از هفته سوم اضافه می شود.
مدیر فنی تیم شهرداری و رییس هیات بسکتبال گلستان هم گفت: باتوجه به حمایت مالی مناسب شهرداری گرگان با تیمی منسجم تر از سال های گذشته در لیگ برتر شرکت می کنیم.
اسدالله کبیر افزود: اواسط هفته گذشته لیست 11 بازیکن داخلی تیم در کنار 2 بازیکن خارجی نهایی شد.
رییس هیات بسکتبال گلستان در خصوص حضور تیم نیروی زمینی از گرگان در لیگ برتر نیز گفت: تاکنون چنین صحبتی از سوی عوامل نزاجا نشده است.
به گفته وی، برای حضور این تیم از گرگان باید امکانات و شرایط فراهم باشد و ارشد نظامی ارتش در استان گلستان نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کند که تاکنون چنین مساله ای انجام نشده است.
به گزارش ایرنا تیم بسکتبال شهرداری گرگان امسال در کنار 10 تیم دیگر در رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور حضور دارد، رقابت های این فصل از اوایل آبان ماه آغاز خواهد شد.
گرگان سوم آبان آینده و در هفته اول رقابت ها در مجموعه ورزشی آزادی این شهر میزبان تیم بسکتبال دانشگاه آزاد خواهد بود.
3014/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.