به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه های نمازجمعه گنبدکاووس با یادآوری سخنان دو روز پیش رهبری انقلاب درجمع نخبگان، گفت: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان باید به استعداد جوانان کشور تکیه کرد.
وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب مبنی بر اینکه جوانان، بخشی از راه حل مشکلات کشورند، افزود: همه مسئولان نظام بایستی از این ظرفیت، بویژه جوانان نخبه در پیشبرد اهداف نظام و تحقق اقتصاد دانش بنیان استفاده نمایند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز اگر آمریکا از طریق تحریم های نفتی به کشور فشار می آورد، می توان باتغییر اقتصاد کشور از وابستگی صرف به نفت به اقتصاد دانش بنیان، راه تحریم دشمنان را بست.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب تلاش دارند با ترویج انگاره های نادرست مانند به بن بست رسیدن انقلاب، بین مردم و جوانان با مسئولان نظام فاصله ایجاد کنند که نباید به این انگاره ها توجه شود.
خطیب جمعه گنبدکاووس ادامه داد: ایران اسلامی که قبل از انقلاب تنها در یک دهم درصد تولید علم جهان نقش داشت، امروز به اقرار دشمنان این سهم به 2 درصد رسیده که بدون تردید حداقل 2 برابر این درصد نقش داریم.
حجت الاسلام ترابی، دستیابی به این میزان در تولید علم جهان را حاصل تلاش و مجاهدت جوانان این مرز و بوم دانست و گفت: قطعا با اعتماد بیشتر به جوانان و استعدادهای آنان راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان کوتاهتر می شود.
وی به ماجرای قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه نیز اشاره کرد و افزود: این جنایت بخشی از خباثت این خاندان را در آدم کشی هایشان در یمن و یا فاجعه منا و نیز حمایت از گروهک های تکفیری آشکار ساخت.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز آمریکا و ترکیه می خواهند با دریافت رشوه های چند میلیارد دلاری از خاندان آل سعود، ماجرای قتل این روزنامه نگار را از گردن این خاندان خبیث دور نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.