علی محمد چوپانی در این پیوند به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این سفر یک روزه فردا جمعه 27 مهر 97 انجام خواهد شد و اعضای آن را بازرگانان حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و مدیران برخی دستگاه های دولتی تشکیل می دهند.
وی دیدار و مذاکره با استاندار و مدیران دولتی منگستائو، بازدید از پایانه دریایی، بندر قوریق، نشست با اعضای اتاق کارآفرینان، مذاکره با فعالان اقتصادی و امضای تفاهمنامه جداگانه بین دو استاندار، اتاق های بازرگانی گرگان و منگستائو و دستگاه های اجرایی دو استان را از مهم ترین برنامه های تدارک دیده شده برای سفر هیات تجاری استان گلستان به قزاقستان برشمرد.
به گزارش ایرنا آذر سال 95 هم هیات تجاری 30 نفره گلستان به سرپرستی استاندار وقت راهی منگستائو شد که حاصل آن از زبان مسوولان تقویت روابط در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی میان دو استان گلستان و منگستائو عنوان شده است.
گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت های دیگری هم با این کشور دارد چراکه نزدیک به 1500 خانوار قزاق با جمعیتی قریب به شش تا هشت هزار نفر از گذشته های دور در گرگان ساکن شده اند.
علاوه بر این گلستان از نزدیک ترین استان های ایران با کشور قزاقستان محسوب می شود و این جایگاه مطلوبی در راستای توسعه همکاری ها و ارتباطات بین دو کشور ایجاد کرده است.
ارتباط ریلی از طریق خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان، ارتباط دریایی از طریق خزر و خط هوایی آکتائو - گرگان از مزیت های ایجاد شده در توسعه روابط بین گلستان و قزاقستان عنوان شده است.
جمعیت قزاقستان 16 میلیون و 600 هزار نفر در سطح 14 استان ساکن بوده و زبان رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پولشان تِنگه است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.