ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی و عربی به گلستان سفر کردند و در هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی ساکن شدند.
وی افزود: بیشترین بازدید توریست های خارجی از مناطق گردشگری علی آباد، گنبدکاووس و گرگان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: وجود بیش از 2 هزار و 500 جاذبه طبیعی و تاریخی، فضای خوبی در استان برای جذب گردشگر فراهم کرده است.
کریمی افزود: ورود گردشگران خارجی به لحاظ اهمیت صنعت گردشگری در رشد شاخص های کلان اقتصادی بویژه در زمینه اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در ابعاد منطقه ای و ملی استان گلستان سهم به سزایی داشته است.
وی افزود: در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده، زیرا تجربه زندگی در منطقه بومی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: با هدف افزایش ظرفیت اقامتی در استان تمهیدات لازم با صدور مجوزهای بوم گردی، مجتمع های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر توسط این اداره کل اتخاذ شده است.
کریمی اظهار داشت: هم اینک 31 اقامتگاه بوم گردی و سنتی در گلستان فعال است و 35 اقامتگاه بوم گردی دیگر در مناطق مختلف استان آماده افتتاح است که در زمان مناسب به بهره برداری خواهد رسید.
وی تاکید کرد: اقامتگاه های بوم گردی با استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است.
به گزارش ایرن،ا استان مرزی گلستان در شمال ایران با برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی بسیار از جمله جنگل، دریا، دشت و کشتزارهای سبز و طلایی، رنگین کمانی از زیبایی ها است.
استان گردشگر پذیر گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف با آداب و رسوم و صنایع دستی خاص هستند.
3042/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.