محمد رزاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای راه اندازی این واحدها که نقش مهمی در جذب گردشگر و توسعه روستایی دارد، تاکنون هفت فقره درخواست از سوی متقاضیان به این اداره ارائه شده که در مرحله بررسی و اعطای مجوز است.
وی افزود: برای راه اندازی واحدهای اقامتی روستایی درقالب بوم گردی تا مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال در ستاد کارگروه شهرستانی تسهیلات با کارمزد 6 درصد پرداخت می شود و درصورت نیاز به تسهیلات بیشتر، نیازمند تصویب در ستاد استانی است.
وی حداقل های مورد نیاز برای راه اندازی یک واحد بوم گردی را شامل یک واحد مسکونی در روستای هدف با کلیه امکانات اقامتی و معیشتی برای یک زندگی روستایی برشمرد و گفت: محدودیتی برای افزایش تعداد واحدهای بوم گردی برای متقاضیان وجود ندارد.
رزاقی اضافه کرد: در هر حالت متقاضی راه اندازی بوم گردی روستایی باید 30 تا 35 درصد هزینه اجرای طرح را به عنوان سهم آورده داشته باشد.
وی با یادآوری اینکه در نیمه دوم سال گذشته نیز در آزادشهر مجوز راه اندازی چهار واحد بوم گردی داده شد، تصریح کرد: با راه اندازی هر واحد بوم گردی برای سه تا پنج نفر شغل ایجاد می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آزادشهر ادامه داد: آشنایی با آداب و رسوم اهالی روستا و زندگی به سبک آنان توسط گردشگران و علاقه مندان از اهداف راه اندازی واحدهای بوم گردی روستایی است.
رزاقی افزود: امسال در استان گلستان قرار است 200 واحد بوم گردی روستایی راه اندازی شود که سهم شهرستان آزادشهر 15 واحد است.
وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی آزادشهر و قرار گرفتن درمحور بین المللی شمال - مشهد و واقع شدن در نقطه ارتباطی دو استان گلستان و سمنان باعث شده تا بیشتر مسافران از این شهرستان عبور و یا در آن اقامت کنند.
شهرستان آزادشهر که افزون بر 94 هزار نفر جمعیت دارد با بهره مندی از مواهب طبیعی مانند کوه، رودخانه و جنگل های انبوه، همواره مورد توجه گردشگران و مسافران است.
وجود صنایع دستی سنتی اقوام از جمله قالیبافی و محصولات ابریشمی، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی شبنم نوده خاندوز، زیتون تپه، مجموعه آبشارهای لاشو، مقبره امامزادگان آق امام، یخچال های طبیعی و بافت سنتی روستای فارسیان، قلعه های باستانی و پل های تاریخی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری این شهرستان زیبا با قدمتی سه هزار ساله است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.