به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: این دارالشفا که به صورت پلی کلینیک خواهد بود، باهدف ارائه خدمات به زائران و پیشبرد فعالیت های عمرانی و رفاهی امامزاده یحیی بن زید(ع) در ساختمان قدیم غسالخانه این آستان مقدس تا سال آینده راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: این فرد نیکوکار آمادگی خود را برای تجهیز ساختمان و خرید برخی تجهیزات پزشکی اولیه مورد نیاز این پلی کلینیک تا سقف سه میلیارد ریال اعلام کرده و افزون بر آن، یک دستگاه دیالیز ویژه بیماران نارسایی کلیه به مبلغ 600 میلیون ریال خریداری و در اختیار اوقاف برای بهره برداری در دارالشفای امامزاده یحیی بن زید (ع) قرار داده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس ادامه داد: هم اکنون با تلاش این فرد نیکوکار روزهای پنجشنبه هر هفته در یکی از اتاق های ویژه اسکان زائر، یک پزشک عمومی خدمات ویزیت رایگان به بیماران، زائران و اهالی روستاهای همجوار این آستان مقدس را ارائه می دهد.
جعفری همچنین از برنامه ریزی اولیه برای برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت یحیی بن زید (ع) در سال آینده خبر داد و گفت: بر این اساس برخی فعالیت های عمرانی و رفاهی درحال انجام است.
به گزارش ایرنا، امامزاده یحیی بن زید (ع)، نوه امام سجاد (ع) است و از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده است، یاد می شود.
گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید (ع) در زمان یزید بن معاویه با 700 نفر از طرفداران خود در خراسان قیام نمود و با دشمن به جنگ پرداخت و شکست سختی به سپاه آنان وارد کرد و بعد از آن عازم هرات شد و از آنجا به شهر جرجان روانه شد.
والی خراسان (نصر) همراه 80 هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی قیام یحیی وارد قریه ارغوان شدند و بعد از سه روز جنگ یحیی و یارانش را به شهادت رساندند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.