ابوالفضل اعتراف روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب مجموعه ای از تصاویر والدین 58 شهید گلستان است که با عکاسی داود عامری جانباز 70 درصد دفاع مقدس و هماهنگی و همکاری معاونت هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهیه و تنظیم شده است.
وی افزود: اجرای این طرح با هدف ماندگار کردن یاد و خاطره والدین معظم شهدا به صورت نمادین از تمامی اقشار و قومیت های گلستان از سال 92 آغاز شد و انتخاب تمامی قومیت های استان در این مجموعه عکس از جمله قزاق، ترکمن، مازنی، گرگانی، کتولی و سیستانی حاکی از حضور تمام مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس است.
به گفته وی، این کتاب در 116 صفحه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان و سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به چاپ رسید و اواخر شهریور امسال رونمایی شد.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان امسال این کتاب توسط سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس منتشر می شود.
پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس گلستان اعلام کرده بود: 235 هزار سند مربوط به رزمندگان استان و دلاوری های آنان در هشت سال جنگ تحمیلی جمع آوری شده است.
به گفته سرهنگ مسعود جمشیدی، جمع آوری سندهای مربوط به رزمندگان استان ادامه دارد و این دلاوران و خانواده آنان می توانند این آثار با ارزش را در اختیار این اداره کل قرار دهند تا در قالب کتاب، نشریه و تولید فیلم برای نسل آینده تدوین شود.
وی تعهد سالانه این اداره کل در تولید آثار جامعه ایثارگران استان را 30 عنوان کتاب برشمرد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت جلد کتاب در مورد بانوان و یک جلد کتاب در حوزه روحانیان چاپ و منتشر شده شده است.
به گفته وی، اکنون چهار جلد کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس و 2 جلد مربوط به قشر روحانیان در دست تالیف و تدوین و 2 جلد کتاب در حوزه بانوان آماده رونمایی است.
حدود 33 هزار رزمنده از استان گلستان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود چهار هزار شهید تقدیم کرده است و افزون بر این 13 هزار جانباز و یک هزار و 178 آزاده دارد.
3042/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.