به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'روح الله سلیمانی فرد' عصر شنبه در تجمع بزرگ رهروان زینبی درجمع بانوان شیعه و اهل سنت گنبدکاووس افزود: عشق، ایثار، صبر، ایمان، تسلیم در برابر خدا، فضایل انسانی و اعتقاد به معاد از زیباترین جلوه های قیام عاشورا است.
وی با اشاره به سخن حضرت زینب (س) که فرمود 'در کربلا جز زیبایی چیزی ندیدم'، اضافه کرد: حادثه کربلا اگرچه به ظاهر کوتاه بود اما مهم، بلند و پر دامنه است و درس های بسیار زیادی برای آموختن و عمل کردن در زندگی فردی و اجتماعی دارد.
حجت الاسلام سلیمانی فرد، صبر و تحمل در برابر سختی ها را از جلوه های مهم عاشورا دانست و تصریح کرد: سختی ها و مصائب از امتحانات الهی است و در طول تاریخ بشریت، تمام انبیای الهی نیز مشمول این امتحان شده اند.
وی گفت: حضرت زینب (س) نیز با صبر و تحمل مصائب کربلا پیام خون خواهی اباعبدالله الحسین (ع) را به گوش عالمیان رساند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه هر انقلاب از جمله انقلاب امام حسین (ع) دو چهره 'خون و پیام' دارد، افزود: برای پیروزی انقلاب بایستی خون داد و برای استمرار آن نیز باید پیام و اهداف آن به دیگران رسانده شود.
حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) پیام رسان قیام عاشورا بودند، امروز بانوان جامعه اسلامی بایستی با حفظ عفت، حیا و پایداری، زینب وار جلوه های زیبای قیام عاشورا و نیز پیام خون شهیدان انقلاب اسلامی را به نسل امروز جامعه منتقل نمایند.
وی اضافه کرد: امروز بانوان شیعه و اهل سنت جامعه اسلامی باید با بهره گیری از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع)، فرزندانی انقلابی تربیت نمایند تا مقابل دشمنان اسلام بایستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس نیز درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین نقش بانوان دراین حوزه، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از یک جانباز جنگ تحمیلی، سه خانواده شهید مدافع حرم، سه رزمنده مدافع حرم و یک خانواده شهید منا از اهداف برگزاری این تجمع بود.
در این مراسم معنوی که در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه و برخی مسئولان به همراه تعداد زیادی از بانوان شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.