به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبد از مدیران این شهرستان خواست با روحیه جهادی به مردم این مناطق خدمت رسانی کنند.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح که بیشتر در مناطق و محلات آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته شهرها اجرا می شود، توانمندسازی جوامع محلی با ارائه خدمات متناسب و نیز کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این نقاط است.
کریمی اضافه کرد: طرح شهید شوشتری که از چند سال پیش و در راستای مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و نیز گلستان در این استان آغاز شده، در برخی مناطق و محلات حاشیه ای شهر گنبد مانند اسلام آباد، مدرسی، سیدآباد و بدلجه درحال اجرا است.
وی باقدردانی از خدمات ارائه شده توسط ادارات و نهادهای گنبدکاووس به این مناطق و با تاکید برضرورت استمرار این خدمات، اضافه کرد: مدیران باید با روحیه جهادی و بهره گیری از همه امکانات موجود به این مناطق خدمات سانی کنند و نبایستی کمبود اعتبار که بعضا به دلیل مشکلات مالی دولت پیش می آید، ما را از انجام وظایف باز دارد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس از ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان که مسئول دبیرخانه این طرح است، درخواست کرد تا به صورت مستمر پیگیر اجرای طرح ها و برنامه های ادارات و نهادها باشد.
کریمی از عدم حضور برخی مدیران گنبدکاووس از جمله رییس جدید دانشگاه دولتی این شهرستان که هفته گذشته معارفه شد و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز گله مندی کرد و گفت: حضور روسای ادارات عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و طرح شهید شوشتری به دلیل اهمیت موضوع ضروری است.
وی همچنین بر لزوم بهره گیری از مشارکت مردم در محلات آسیب پذیر و ظرفیت 9 تشکل مردم نهاد حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گنبدکاووس توسط ادارات و نهادها در اجرای طرح شهید شوشتری تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز دراین جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در مناطق آسیب پذیر ارائه داد و گفت: در نیمه نخست امسال درمجموع 155 کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف شده که 51 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
سرهنگ محمود علی فر افزود: در نیمه نخست امسال 497 خرده فروش موادمخدر و 352 معتاد متجاهر در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در گنبدکاووس دستگیر شدند که دستگیری بخشی از معتادان و خرده فروشان چند باره بوده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از معتادانی که دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی می شود پس از بهبودی مجددا به مصرف و فروش مواد مخدر روی می آورند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه تعدادی از روسای ادارات و نهادهای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کردند.
همچنین دراین جلسه ازسوی معاونت اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر کشور از زحمات خانم 'عفیفه عصمتی' دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر گنبد که سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرده بود، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.