به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز سه شنبه در مراسم عزاداری نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس گفت: همه افراد جامعه از مرد و زن، پیر و جوان و خردسال می توانند از نهضت عاشورای امام حسین (ع) برای زندگی خود الگوبرداری کنند.
وی افزود: قیام امام حسین (ع) برای ابعاد مختلف همچون آزادگی، اسارت، مقاومت، انجام انقلاب و مبارزه علیه ظلم و ستم درس دارد و افراد مختلف می توانند هر روز این درس ها را مورد استفاده قرار دهند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: تنها شعار 'هیهات من الذله' امام حسین (ع) که بیشترین تجلی را در عاشورا داشته می تواند بزرگترین درس و الگو برای انجام انقلاب های مردمی و ایجاد صف جبهه حق در سراسر جهان علیه استکبار و طاغوتیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: امروز جامعه برای بهره گیری از قیام عاشورایی امام حسین (ع) به عنوان میراثی گرانبها، کوتاهی کرده و بهره کافی را نبرده است که بایستی در این حوزه احساس مسئولیت ها و تلاش ها بیشتر شود.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین برگزاری آیین های سوگواری امام حسین (ع) و شرکت در آنها را تجدید بیعت با آرمان های قیام آن امام همام دانست و برلزم حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در عزاداری های سرور و سالار شهیدان تاکید کرد.
حجت الاسلام ترابی با قدردانی از برپایی مراسم عزاداری توسط نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس باحضور فرماندهان و پرسنل این نیروها، گفت: امروز نیروهای مسلح سرمایه های آرامش جامعه هستند.
به گزارش ایرنا، در مراسم عزاداری نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس که از ابتدای ماه محرم تا امروز در محل امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهر برگزار شد، برخی مداحان به ذکر مصیائب اهل بیت نبی مکرم اسلام (ص) بالاخص سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.