به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج الله رزاقی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: دانش آموزان ثبت نام شده که 68 هزار و 222 نفر هستند، در دو هزار و 225 کلاس درس 400 مدرسه دولتی و 184 مدرسه غیردولتی گنبدکاووس مشغول تحصیل می شوند.
وی افزود: برای سال تحصیلی جدید تا الان 56 هزار و 997 دانش آموز در مدارس دولتی و 11 هزار و 225 نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند که 42 هزارو 718 نفر در مقطع ابتدایی، 15 هزار و 913 نفر در متوسطه دوره اول، 6 هزار و 501 نفر در متوسطه دوره دوم و بقیه نیز در مدارس فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.
رزاقی اضافه کرد: سازماندهی نیروهای انسانی مدارس گنبدکاووس برای سال تحصیلی جاری نیز انجام شده و درمجموع پنج هزار و 146 نفر از معلمان، مدیران و معاونین رسمی، پیمانی و حق التدریس درمدارس دولتی و غیردولتی مشغول خدمت می شوند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این در راستای پروژه مهر، 56 مدرسه و 1200 عدد میز و صندلی بهسازی شد و یک واحد آموزشی خیرساز نیز در ابتدای مهر افتتاح می شود.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از حضور کلاس اولی ها در 31 شهریور و آغاز رسمی سال تحصیلی جدید نیز از اول مهر با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری این شهر خبر داد.
رزاقی ادامه داد: برای ایجاد فضای شاد در زنگ تفریح، حیاط تمامی مدارس بهسازی شده و برخی وسائل ورزشی در اختیار مدارس قرار می گیرد و نیز طرح مهر تا مهر با هدف نظارت بر آماده سازی مدارس و رفع نواقص احتمالی آنان شروع شده است.
به گزارش ایرنا، منصور طعنه گنبدی شهردار گنبد نیز دراین جلسه از انجام برخی اقدامات توسط شهرداری برای بازگشایی مدارس از جمله خط کشی، پاکسازی و نظافت معابر مقابل مدارس، لکه گیری و آسفالت معابر و نقاط حفاری شده، هرس درختان و پیاده روسازی خبر داد و گفت: شهرداری آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را دارد.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبد نیز دراین جلسه با قدردانی از تلاش های آموزش و پرورش و شهرداری در انجام پروژه مهر و آماده کردن مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: همه ادارات و نهادها موظف به همکاری با نهاد تعلیم و تربیت در پیشبرد اهداف هستند.
عبدالقدیر کریمی افزود: علاوه بر مدیران، دهیاران و شوراهای روستایی گنبد نیز موظف به همکاری با آموزش و پرورش و مدارس در پروژه مهر و دیگر ایام سال می باشند.
وی اضافه کرد: درسایه همدلی و همکاری بین ادارات و نهادها و نیز رسانه ها با مدیران، فضای وحدت و صمیمت با رعایت اخلاق در بخش ها و گروه های سیاسی حاکم است و این وجه تمایز گنبد با دیگر شهرستان های استان و کشور است.
در این جلسه همچنین معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز گزارشی از فعالیت های نهضت سواد آموزی ارائه و خواستار تشکیل جلسات مستقل شورای پشتیبانی از نهاد شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.