محسن سمیعی روز چهارشنبه به ایرنا اعلام کرد: رسانه ها نقش موثری در تغییر فرهنگ جامعه و کاهش مصرف این گونه ظروف زیانبار دارند.
وی بیان کرد: پرداختن رسانه ها و خبرنگاران گلستانی به موضوع لزوم کنار گذاشتن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از مراسم مختلف و از جمله آئین های سوگواری و نذری دادن در ماه محرم به دلیل تاثیر نامطلوب آن بر سلامت انسان و طبعیت و اثر فراوان بر آلودگی محیط زیست، مصرف این گونه ظروف را کاهش خواهد داد.
به گفته وی، استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه محرم و ایام سوگواری باتوجه به دادن نذری از سوی نیکوکاران و عزاداران به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند که رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت سوگواران ضروری است.
وی ادامه داد: ظروف یکبار مصرف از جنس پلی استایرن توانایی تحمل دمای بالاتر از 65 درجه را ندارند و ریختن مواد غذایی بسیار داغ در آنها عوارض و خطرات زیادی برای سلامتی مصرف کنندگان دارد.
سمیعی افزود: برای فرهنگ سازی در این زمینه ائمه جمعه و جماعات و مداحان می توانند نقش بسزایی ایفا کنند و در جلسات این ایام در مساجد و حسینیه ها در انتقال مفاهیم کاربردی محیط زیستی به عزاداران تلاش کنند.
وی بیان کرد: در کنار فرهنگ سازی برای کاهش مصرف ظروف پلاستیکی، نریختن زباله در خیابان و قرار دادن سطل های جمع آوری پسماند در کنار ایستگاه های صلواتی و محل پخش نذورات، پاکیزگی را برای شهروندان گلستانی به ارمغان خواهد آورد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.