به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی هروی روز سه شنبه درمراسم ارسال کمک های انسان دوستانه برای راه اندازی 6 بانک امانات و تجهیزات پزشکی در 6 شهر محروم در پنج استان کشور توسط نیکوکار گنبدی (حاج محمد شهرکی) گفت: گلستان پیشرو در این اقدام انسان دوستانه است.
وی با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ راه اندازی اقدامات مشابه در دیگر نقاط کشور با مشارکت خیرین، افزود: نخستین بانک امانات و تجهیزات پزشکی در استان گلستان نیز توسط این خیر درسال 94 در شهر گنبدکاووس راه اندازی شد که تعداد زیادی از بیماران نیازمند از امکانات آن به صورت رایگان بهره مند شدند.
هروی اضافه کرد: اقدامات جمعیت هلال احمر با مشارکت خیرین درحوزه بهداشت و درمان، در واقع کمک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است زیرا خدمات رسانی به همه اقشار و گروه ها توسط دولت بسیار سخت است.
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر کشور چندی پیش 19 گروه امدادی برای کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان که با مشکلات خشکسالی مواجه هستند، اعزام کرد که از استان گلستان نیز یک گروه به شهرستان نیمروز اعزام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان یادآور شد: در مدت یک هفته حضور تیم هلال احمر گلستان در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان، 1400 نفر ویزیت شده و داروی رایگان دریافت کردند و تعداد هفت هزار بطری آب معدنی و 200 بسته غذایی بین مردم مناطق روستایی آن توزیع شد.
هروی گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد عام المنفعه است که اقدامات انسان دوستانه در نقاط مختلف کشور بویژه در موقع حوادث و بلایای طبیعی انجام می دهد و حضور نیکوکاران در کنار داوطلبان این جمعیت، قوت قلبی برای این نهاد است.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که فرماندار ویژه، امام جمعه و برخی مسئولان گنبد نیز حضور داشتند از 6 محموله بانک امانات و تجهیزات پزشکی تهیه شده توسط نیکوکار این شهرستان بازدید شد.
قرار است، این محموله ها طی روزهای آینده به پنج استان گلستان، مازندران، کرمانشاه، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال شود.
به گزارش ایرنا، حاج محمد شهرکی، نیکوکار گنبدی که سابقه انجام کارهای عام المنفعه زیادی دراین شهرستان و دیگر شهرهای استان گلستان و نیز برخی استان های کشور دارد، درنشست خبری با خبرنگاران در حاشیه این مراسم از آزادی هشت زندانی محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم خبر داد.
وی که از خیرین فعال در زمینه آزادی زندانیان و رئیس شعبه 11 صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس هم می باشد، افزود: این محکومان به قصاص با تلاش های انجام شده و کسب رضایت خانواده اولیای دم، از اعدام رهایی یافتند.
شهرکی اضافه کرد: طی چند سال گذشته نیز با رایزنی های انجام شده با خانواده اولیای دم تعداد 9 زندانی محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند و به آغوش خانواده بازگشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.