به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی در نشست هم اندیشی روزنامه همشهری با شماری از اهالی فرهنگ رسانه گلستان با موضوع کاهش صفحات ویژه نامه های شهرستانی این روزنامه اظهار داشت: تعطیلی و یا کم شدن صفحات یک نشریه باید برای مدیران گلستان دغدغه و نگرانی ایجاد کند و برای حل مشکل همه پای کار باشند.
وی سفر چند وزیر و معاونت های مختلف رییس جمهوری در 10 روز گذشته به گلستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این سفرها دستاوردهای خوبی برای توسعه استان داشت و رسانه ها می توانند در جذب اعتبار و تحقق دستاوردها نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.
استاندار گلستان افزود: حضور مسوولان روزنامه همشهری در گرگان و هم اندیشی با اهالی فرهنگ باید منجر به تثبیت وضعیت روزنامه و انتشار ویژه نامه مختص گلستان شود.
هاشمی اضافه کرد: در خصوص مشکلاتی همچون کاغذ و یارانه مطبوعات می توانیم با برنامه ریزی در انتشار ویژه نامه گلستان همشهری نقش داشته باشیم.
به گزارش ایرنا مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان هم در این نشست گفت: در شرایط سخت اجتماعی استان به رسانه هایی دل بسته ایم که پایدار، مستمر و مورد اعتماد مردم باشند.
عبدالرضا چراغعلی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی دامن رسانه های اثر گذار را هم گرفته است، ابراز امیدواری کرد ویژه نامه استان گلستان روزنامه همشهری به صورت مستمر انتشار یابد.
رضا قوانلو مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان نیز همشهری را روزنامه مفید و نام آشنا برای جامعه بیان کرد و گفت: کار در حوزه رسانه و مطبوعات سخت و دشوار است.
مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی گلستان هم گفت: دیگر بخش ها بیشتر از منظر فرهنگی و اجتماعی به موضوع رسانه نگاه می کنند اما مجموعه اداره کار و تعاون از منظر اشتغال امور هم موضوع را واکاوی می کند.
سعید مازندرانی اضافه کرد: نیاز است تا در مباحث فرهنگی و هنری در حوزه اشتغال گلستان کار شود و این ظرفیت در استان وجود دارد.
وی با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد روزنامه همشهری در حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر گفت: اگر موضوع کمک مادی در مورد رسانه ها باشد، باید برای آن راهکارهایی در حوزه افزایش درآمدها و کاهش هزینه ها پیدا کرد و این مهم نیازمند کار کارشناسی است.
ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی گلستان هم گفت: برای استمرار انتشار همشهری و بهره مندی چند سویه نهادهای فرهنگی، دولتی و به ویژه شهروندان از منابع خبری موثق، استان حمایت های خود از اصحاب رسانه را ادامه خواهد داد.
گفتنی است در پی بروز مشکلاتی، روزنامه همشهری تصمیم گرفت تا ویژه نامه های استانی خود را به صورت منطقه ای منتشر کند و نشست هم اندیشی گرگان در همین راستا برگزار شد.
به گزارش ایرنا سردبیر استانهای روزنامه همشهری در این نشست گفت: تلاش همشهری این بود که شریان رسانه ای را به مویرگ تا نزدیک ترین سطوح خانواده ها و با نگاهی پایتخت گریز ایجاد کند.
جلال خوش چهره اظهار کرد: همشهری از ابتدا نقطه عطفی در تاریخ مطبوعات ایران بود، روزنامه های سنتگرا به مدیریت شهری حمله می کردند که چه ضرورتی برای انتشار روزنامه رنگی وجود دارد ولی بعدها خودشان هم رنگی شدند.
وی بیان کرد: همشهری جامعه هدفش را بر طبقه متوسط شهری بنا کرد و توانست الگویی از مدیریت شهری مدرن ارائه دهد؛ اکنون شمارگان همشهری در استان ها به تنهایی با تیراژ روزنامه های سراسری برابری می کند.
وی با بیان اینکه همشهری بولتن نیست بلکه تلاش دارد میان افکار عمومی و مسئولان شریکی منصف باشد، گفت: برای ما بسیار اهمیت دارد که مسئولان استان گلستان نگران تقلیل و تعطیلی همشهری هستند.
وی اظهار کرد: تثبیت هویت بومی و ایجاد و تقویت آن به نفع توسعه یکی دیگر از دغدغه های همشهری است و خوشحالیم این اعتماد نسبت به روزنامه همچنان وجود دارد.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.