به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان در گرگان اظهار داشت: متاسفانه برخی از روحانیان در پاسخ دادن به سوالات مردم در پای منبر درمی مانند.
امام جمعه گرگان گفت: صدق گفتار، پشتوانه شرعی و عقلی داشتن و مبلغ دین خدا بودن از ویژگی های روحانیون هنگام تبلیغ است که باید همواره مورد توجه آنان باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت جایگاه تبلیغ افزود: به نظر من روحانیان دارای شغل اداری نیز وظیفه اصلی خود را باید همواره تبلیغ دین بدانند.
آیت الله نورمفیدی همچنین به نقش روحانیان در خنثی سازی توطئه دشمنان در ایجاد فاصله میان مردم، نظام، رهبری و قوا اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان از همه امکانات بهره می گیرند تا دولت را نزد مردم ناموفق جلوه دهد که باید نسبت به این توطئه هوشیار باشیم.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان هم در سخنانی وحدت اقوام را مهمترین ویژگی استان برشمرد و گفت: این مهم با محوریت نماینده ولی فقیه دراستان کسب شده است.
سید مناف هاشمی افزود: اکنون وضعیت گلستان در حوزه های سیاسی و امنیتی در شرایط مطلوب و معقولی قرار دارد.
وی اضافه کرد: تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در استان تنها در حوزه تامین امنیت خلاصه نمی شود ،بلکه امروز حضور پررنگ آنها را در حوزه امنیت برای بخش اقتصادی و سرمایه گذاری در کنار مدیریت استان شاهد هستیم.
استاندار گلستان در ادامه کاهش نرخ بیکاری از 12.6 به 8.8 درصد طی یک سال، پرداخت 10 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای رونق تولید، تنظیم قرارداد برای سرمایه گذاری به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال طی 11 ماه اخیر با مشارکت بخش خصوصی، افزایش 43 درصدی صادرات کالا و برپایی بیش از 42 نشست با احزاب و گروه ه های فعال به منظور استفاده از ظرفیت آنها در توسعه را از جمله اقدامات در استان برشمرد.
وی اظهارداشت: امروز مدیریت استان جدا از بخش کشاورزی، در بخش های صنعت، تجارت، معدن و گردشگری برنامه دارد تا از این ظرفیت درتوسعه گلستان استفاده شود.
استان مرزی گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95؛ یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد.
اقتصاد ساکنان استان بویژه در مناطق روستایی بیشتر بر پایه کشاورزی استوار است.
همایش طلایه داران تبلیغ در چهل سال بصیرت عاشورایی در آستانه ماه محرم و با حضور وزیر اطلاعات در امامزاده عبدالله (س) گرگان برگزار شد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.