بهاره رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم سطح بودن بازیکنان به لحاظ فنی و هم سن بودن باعث افزایش حس رقابت بین آنان شده و همین مساله سطح کیفی رقابت ها را بالا برده است.
به گفته وی، برای افزایش ورزشکاران ملی باید اجرای طرح های استعداد یابی ادامه یابد.
ناظر و نماینده فدراسیون اسکواش نیز گفت: پراکندگی تیم ‌های شرکت کننده در رقابت های زیر 13و زیر 15سال دختران کشور در گرگان از استان های مختلف نشان از پویایی این ورزش در کشور دارد.
الهام رمضانی نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه ریزی فدراسیون برای پویاتر شدن این رشته باعث توسعه این ورزش در کشور شده که حضور 39 ورزشکار از 15 استان در رده زیر 13 سال و 34 اسکواش باز از 17 استان در رده زیر 15 سال نشاندهنده مطلوب بودن ااین قدامات است.
وی یادآور شد: این رقابت ها به نوعی انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی، بین المللی و حتی جهانی است.
رمضانی به شرایط مطلوب میزبانی گلستان نیز اشاره کرد و افزود: سطح کیفی و کمی این رقابت ها و همچنین آمادگی فنی ورزشکاران نسبت به دوره های پیشین بالاتر بوده و این خود امید اسکواش ایران را کسب مدال های رنگارنگ در رقابت های برون مرزی پررنگ تر می کند.
سرداور این دوره از بازی ها نیز سطح داوری ها را رضایت بخش بیان کرد و اظهار داشت: براساس تجربیات، دانش و‌ به روز بودن داوران از آنها در بازی ها استفاده شد.
پریدخت مقیمی با اشاره به استفاده از داوران جوان در رقابت های مختلف تصریح کرد: داوران باید در این میادین کسب تجربه کنند تا بتوانند در سطوح بالاتر قضاوت نمایند.
به گزارش ایرنا در رقابت های اسکواش دختران زیر 13 و 15 سال قهرمانی کشور که از روز گذشته با حضور 73 ورزشکار از 17 استان کشور در خانه اسکواش گرگان در حال برگزاری است، هشت داور و مارکر (جدول نویس) حضور دارند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.