با توسعه فعالیت‌های حوزه بین‌الملل بانک ملی ایران و برقراری روابط کارگزاری، ارائه خدمات ارز بازرگانی و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا در این بانک رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است.

 

به گزارش جماران، خدمات ارز بازرگانی و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا طی ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری ۲.۶ برابر از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه و ۱.۹ برابر از نظر مبلغ نیز رشد داشته و همچنین اعتبارات اسنادی گشایش شده نزد این بانک از نظر تعداد هشت برابر و از نظر مبلغ ۱۰ برابر افزایش داشته است.

از دیگر اقدامات موثر حوزه بین‌الملل این بانک، اعمال تمهیدات و اقدامات مستمر در تقویت حساب‌های این بانک نزد واحدهای خارج از کشور خصوصا در اروپا و آسیا بوده که زمینه‌ساز ارائه خدمات ارزی مساعدتری بوده است. برقراری روابط کارگزاری و ارائه همه خدمات ارزی در کشورهای حوزه اروپا و روسیه‌، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ژاپن، عراق، چین، افغانستان، عمان، هندوستان و کره جنوبی هم اکنون درحال انجام است. 

همچنین با اقدامات انجام شده و ارائه خدمات به سایر فعالان اقتصادی برای انتقال وجوه به داخل کشور و استفاده از آن برای مصارف گوناگون، در این مدت مبالغ زیادی از طریق شعب بانک ملی ایران در خارج از کشور و سایر کارگزاران دریافت و به حساب‌های مربوطه واریز شده است. بانک ملی ایران درخصوص سایر خدمات ارزی نیز در این مدت بیش از ۳۱۶ هزار فقره خدمات فروش ارز سیاحتی و زیارتی ارائه کرده که ۴/۱ برابر مدت مشابه در سال قبل بوده است.

منبع: روابط عمومی بانک 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی حواله ارزی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.