ساندویچ پانل، یکی از ابزارهای نوآورانه در صنعت ساختمان‌سازی، به عنوان یک مصالح پیش‌ساخته در دو نوع دیواری و سقفی تولید می‌شود. اما چه تفاوت‌هایی بین ساندویچ پانل سقفی و دیواری وجود دارد؟

ساندویچ پانل دیواری به عنوان یک جزء حیاتی در ساخت دیوارهای پیش‌ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که ساندویچ پانل سقفی به عنوان یک پوشش با کیفیت و یک عایق مؤثر برای محیط شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی این دو محصول خواهیم پرداخت.

شرکت کبیر پانل با اتکا به سابقه درخشان و بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب، ماشین‌آلات پیشرفته و تیمی مجرب، به عنوان یکی از تولیدکنندگان برجسته ساندویچ پانل در ایران شناخته می‌شود. این شرکت با تعهد به نوآوری، کیفیت و ارائه خدمات متنوع، همواره در تلاش بوده تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

در این مقاله، به معرفی جامع ساندویچ پانل، انواع آن، کاربردها و مزایای این سازه نوین می‌پردازیم.

 

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل، سازه‌ای با ساختار سه‌لایه است که شامل یک هسته کم‌چگال و دو لایه ورق فلزی در طرفین آن می‌شود. هسته این پانل‌ها معمولاً از فوم پلی یورتان با ضخامت‌های مختلف تشکیل شده و ورق‌های فلزی نیز از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم می‌باشند.

به منظور افزایش مقاومت پانل در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، از فناوری Coil Coating و رنگ پلی استر برای پوشش ورق‌های فلزی استفاده می‌شود.

کاربردهای ساندویچ پانل:

  • پوشش دهی دیواره و سقف سازه
  • ساخت اتاق سرد و کلین روم
  • کاربرد در سوله‌ها، مرغداری‌ها، کارخانجات، انبارها و...

 

رنگ بندی ساندویچ پانل (2)

 

مزایای ساندویچ پانل:

 

  • مقاومت بالا: این پانل‌ها به دلیل ساختار سه‌لایه‌ای و استفاده از مواد باکیفیت، از استحکام ساختاری بالایی برخوردارند.
  • وزن کم ساندویچ پانل ها : ساندویچ پانل‌ها به واسطه هسته کم‌چگال، وزن پایینی دارند که این امر، حمل و نقل و نصب آنها را آسان می‌کند.
  • عایق حرارتی و صوتی: فوم پلی یورتان به کار رفته در هسته پانل، عایق حرارتی و صوتی مناسبی بوده و به حفظ دمای محیط و کاهش صدا کمک می‌کند.

 

مزایای ساندویچ پانل:

 

  • مقاومت بالا: این پانل‌ها به دلیل ساختار سه‌لایه‌ای و استفاده از مواد باکیفیت، از استحکام ساختاری بالایی برخوردارند.
  • وزن کم ساندویچ پانل ها : ساندویچ پانل‌ها به واسطه هسته کم‌چگال، وزن پایینی دارند که این امر، حمل و نقل و نصب آنها را آسان می‌کند.
  • عایق حرارتی و صوتی: فوم پلی یورتان به کار رفته در هسته پانل، عایق حرارتی و صوتی مناسبی بوده و به حفظ دمای محیط و کاهش صدا کمک می‌کند.

 

رنگ بندی ساندویچ پانل (3)

 

تولید ساندویچ پانل رنگی، فرایندی تخصصی

تولید ساندویچ پانل رنگی به تجهیزات پیشرفته و تخصص در رنگ آمیزی انواع رول ها، گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم نیاز دارد.

رنگ آمیزی با استاتیک یا کوره ای

ورق های فلزی ساندویچ پانل با استفاده از رنگ استاتیک یا کوره ای رنگ آمیزی می شوند. برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و شرایط جوی، از لایه های پلی استر، اپوکسی یا p.v.d.f نیز استفاده می شود.

 

تنوع رنگی بیش از 40 رنگ

ساندویچ پانل ها در بیش از 40 رنگ مختلف تولید می شوند و حتی می توانید رنگ مورد نظر خود را سفارش دهید. رنگ های پرکاربرد شامل پرتقالی، سفید یخچالی، نارنجی، قرمز، قهوه ای سوخته، سفالی، صورتی، بنفش، نقره ای، طوسی، سبز یشمی و کرمی هستند.

 

تفاوت رنگ بندی در ساندویچ پانل دیواری و سقفی

 

ساندویچ پانل دیواری در رنگ بندی های مختلف و به دو صورت دو رو صاف یا یک رو عاج دار تولید می شود. عاج های کوتاه، مقاومت سازه را در برابر فشارهای مکانیکی افزایش می دهد.

ساندویچ پانل سقفی معمولا به صورت شادولاین تولید می شود که علاوه بر زیبایی، به آب بندی پانل ها در برابر برف و باران کمک می کند.

 

رنگ بندی ساندویچ پانل (4)

 

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ ساندویچ پانل به عوامل مختلفی مانند کاربری ساختمان، سلیقه شما و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

با انتخاب رنگ مناسب ساندویچ پانل، زیبایی و جذابیت را به ساختمان خود هدیه دهید.

 

آیا رنگ ساندویچ پانل بر روی قیمت آن تاثیر دارد؟

 

بدیهی است که ساندویچ پانل های رنگی موجود در بازار به نسبت ورق‌های سفید، قیمت بیشتری دارند. رنگ ساندویچ پانل‌ها، بر اساس درخواست و سلیقه مشتری انتخاب می‌شود و بر روی قیمت پانل‌ها موثر است.

با این وجود، در میان تولیدکنندگان ساندویچ پانل، شرکت‌هایی نیز وجود دارند که برای تولید هر طیف رنگی، هزینه اضافه دریافت نمی‌کنند. زیرا هدف شرکت‌های تولید کننده رضایت مشتری است و کیفیت بالا را اولویت فروش خود قرار می‌دهند.

 

قیمت نصب هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است؟

 

قیمت نصب هر متر مربع ساندویچ پانل، با توجه به ابعاد پانل، کاربری آن و دستمزد نصاب تعیین می‌گردد. از آنجایی که نصب ساندویچ پانل نیازمند دقت و توجه بالاست، نیاز به نصابان حرفه‌ای و افراد متخصص دارد.

 

برخی از کارخانه‌های تولید ساندویچ پانل دارای افراد متخصص برای نصب ساندویچ پانل هستند و قیمت مناسبی دریافت می‌کنند. افراد متخصص پانل‌ها را به وسیله پیچ واشردار و چسب مخصوص ثابت می‌کنند تا در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مقاوم شوند.

 

شما عزیزان هنگام خرید پانل ساندویچی، می‌توانید قیمت نصب پانل‌ها را نیز از کارشناسان فروش بپرسید. همچنین می‌توانید مشاوره پیش از خرید هم برای انتخاب بهتر دریافت کنید.

 

کبیرپانل بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل در کشور

 

در سال ۱۳۸۴، شرکت کبیر پانل با آغاز فعالیت به عنوان تولید کننده معتبر ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری، یک مرحله مهم در توسعه صنعت ساختمانی ایران را آغاز کرد. این شرکت با بهره‌گیری از خطوط تولید پیشرفته با تکنولوژی اروپایی و استفاده از کادر متخصص و مجرب، به سرعت در مسیر پیشرفت حرکت کرد و با تولیدات معتبر خود، بازار را به دست آورد.

 

محصولات شرکت کبیر پانل همواره از نظر مشخصات فنی تأیید و رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کرده‌اند. این مسئله همراه با ارائه خدماتی رضایت‌بخش، بستری مناسب برای تولید محصولات این شرکت، به ویژه در تیراژ بالا، ایجاد کرده است.

 

روند سفارش از شرکت به این صورت است که در ابتدا، با محاسباتی دقیق، تعداد و ابعاد ورق‌های ساندویچ پانل بر اساس مشخصات و متراژ پروژه شما مشخص می‌شود. سپس یک پیش‌فاکتور صادر و پس از پیش‌پرداخت مشتری، فرآیند آماده‌سازی سفارش به سرعت آغاز می‌شود. در نهایت، سفارش شما از کارخانه بارگیری و در محل پروژه به شما تحویل داده می‌شود.

 

برای درخواست قیمت و اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان فروش دفتر کارخانه تماس بگیرید و سفارش خود را با قیمت‌های مناسب در اسرع وقت تحویل بگیرید.

وب سایت کارخانه کبیر پانل :

https://www.kabirpanel.ir

تلفن های تماس دفتر فروش کارخانه:

۰۲۱۲۹۳۲

۰۲۱۲۲۸۱۵۴۵۴

۰۲۱۲۲۸۱۷۲۰۶

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.